واگذاری‌ها به هیچ وجه برای جبران کسری بودجه نیست
واگذاری‌ها به هیچ وجه برای جبران کسری بودجه نیست
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به واگذاری سهام دولت در ۱۸ شرکت، گفت: این واگذاری ها به هیچ وجه برای جبران کسری بودجه نیست.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرهاد دژپسند در نشست توجیهی واگذاری‌های بزرگ، اظهار داشت: واگذاری سهاممان در شرکت‌های دولتی که بورسی هستند را در اولویت گذاشتیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از زمانی که اعلام شد قرار است سهاممان در ۱۸ شرکت واگذار شود، شائبه‌های زیادی حول محور «جبران کسری بودجه» و «اعتبارات هزینه ای» ایجاد شد.

وی ادامه داد: در حالی که به هیچ وجه این واگذاری‌ها برای جبران کسری بودجه و اعتبارات هزینه‌ای نیست؛ حتی یک ریال در این حوزه‌ها وارد نخواهد شد. سخنانی که در این خصوص گفته می‌شود فقط منجر به بروز مشکل و ممانعت در مسیر واگذاری‌ها می‌شود.

دژپسند تاکید کرد: قصد ما واگذاری باقی مانده سهام دولت در شرکت‌های بورسی است تا واقعاً هیچ سهمی برای دولت نماند و از سویی دیگر سهم بخش غیردولتی در اداره اقتصاد کشور افزایش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ما اصرار داریم این واگذاری‌ها در محیط شفاف و اتاق شیشه‌ای صورت گیرد، گفت: ما به دنبال واگذاری با روشی هستیم که منتهی به بهبود کارایی اقتصادی بدون شبهه و شائبه شود.

  • منبع خبر : مهر