واگذاری ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان
واگذاری ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان
وزیر راه و شهرسازی، جزییات واگذاری ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان را تشریح کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش طی دو هفته اسامی فرهنگیان مشمول را به وزارت راه ارائه خواهد داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد اسلامی، امروز شنبه ۲ آذر ۹۸ در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه، توسعه معیشت فرهنگیان در دستور کار قرار می گیرد؛ چراکه همواره توجه به فرهنگیان را در برنامه ها و سیاست های دولت داشته ایم.

وی افزود: این بار برنامه متفاوتی اجرا کرده و قصد داریم یک بار برای همیشه، مشکل مسکن فرهنگیان را حل کنیم و دستگاه هایی که باید این وزارتخانه را پشتیبانی کنند، نقش خود را ایفا خواهند کرد تا ظرف سه سال، این برنامه محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اولویت با فرهنگیانی است که از طریق سامانه طرح ملی مسکن، ثبت نام کرده اند و وزارت آموزش و پرورش نیز، ظرف دو هفته اسامی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می دهد تا گستره جغرافیایی این طرح را تعیین کنیم و اگر در منطقه ای کمبود زمین داشتیم، آن را در قالب تعیین اراضی جدید تامین کنیم.

به گفته اسلامی، الگوهایی مانند شهرک های فرهنگیان نیز تکرار می شود، چون الگوهای موفقی بودند تعاونی های مسکن وزارت آموزش و پرورش نیز در صورتی که از کفایت کافی برخوردار باشند، از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: مردم از ما سوال کردند که آیا ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی جزو ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن است که باید بگویم در استان هایی که فرهنگیان در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند اگر زمین به اندازه ۱۷۰ هزار واحد بود در زمره طرح ملی مسکن است؛ اما اگر کمبود داشتیم زمین به این طرح اضافه می کنیم تا به سقف ۴۰۰ هزار واحد اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ شهر از استان هایی که ثبت نام شده ظرفیت پر شد که قرار است ظرفیت جدید ایجاد کنیم و مجدد ثبت نام انجام شود تا متقاضیان واقعی شناسایی شوند ضوابط ورود فرهنگیان به این طرح مانند ضوابط طرح ملی مسکن است.

  • منبع خبر : مهر