ورود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار
ورود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از وارد شدن ۸۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد که رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به ۴ ماهه ۹۸ داشته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بهروز آقایی درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بندر چابهار اظهار داشت: در حال حاضر در بندر چابهار هیچ کالایی تحت عنوان کالای رسوبی از مجموع کالاهای اساسی وارداتی به این بندر نداریم.” ورود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار”

وی افزود: هر مقداری که کالای اساسی وارد می‌شود، بلافاصله از بندر ترخیص و وارد بازار می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروز یک کشتی حامل شکر وارداتی در بندر چابهار تخلیه شد که حتی یک تن آن هم در بندر چابهار باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: کالای رسوب شده به معنی وجود کالاهای بلا صاحب، اظهار نشده، بدون اسناد یا اسناد مالکیت مخدوش و امثال اینهاست؛ از این نظر هیچ گونه کالای رسوبی در بنادر سیستان و بلوچستان نداریم.

مدیر بندر چابهار افزود: کالای اساسی غیر رسوبی نیز شامل مقداری جو است که به زودی از بندر چابهار ترخیص می‌شوند؛ کالاهایی که در بندر است، کالاهای در جریان هستند و مشکلات و موانعی برای ترخیص ندارند.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کالای اساسی ورودی به بندر چابهار رشد ۱۲۵ درصدی داشته است. در حوزه‌های ترانزیت و صادرات نیز رشد قابل توجهی در بندر چابهار داشته‌ایم و چندین برابر شده است.

آقایی بیان کرد: سهم بندر چابهار در واردات کالاهای اساسی در سال جاری برای ورود به بازارهای داخلی، ۴ میلیون تن است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۸۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حال حاضر کمتر از ۳۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر چابهار موجودی داشته باشیم که آنها نیز به تدریج در حال ترخیص و بارگیری به داخل کشور است.

  • منبع خبر : مهر