وزیر پیشنهادی مسکن اولین وعده خود را داد
وزیر پیشنهادی مسکن اولین وعده خود را داد
‏قاسمی گفت: اولین گام در حوزه مسکن، برداشتن تیغِ تیز بی‌سرو سامانیِ اجاره از گلوی نحیف اقشار آسیب پذیر است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، رستم قاسمی وزیر پشنهادی وزارت راه و شهر سازی در توئیتی نوشت: ‌اولین گام در حوزه مسکن، برداشتن تیغِ تیز بی‌سرو سامانیِ ‎اجاره از گلوی نحیف اقشار آسیب پذیر است. وضع موجود باعث شده مسکن که باید جایگاه سُکنی و آسایش باشد به بزرگترین دغدغه و گرفتاری مردم تبدیل شده است. امروز بعد از مشکل کرونا مهمترین دغدغه دولت سیزدهم ‎معیشت و ‎مسکن مردم است.”وزیر پیشنهادی مسکن اولین وعده خود را داد

بانک مسکن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حالیکه هم اکنون تعداد قابل توجهی از سازندگان مسکن در فهرست متقاضیان دریافت تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی از بانک مسکن قرار دارند و روزانه به این گروه از سازنده‌ها تسهیلات ساخت پرداخت می‌شود، اما یک شرط مهم در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت به سازنده‌ها وجود دارد.

طبق اعلام این بانک، گذشته از شرایط مربوط به شروط عمومی و اختصاصی تعیین شده برای سازنده‌ها به منظور دریافت تسهیلات ساخت مسکن اعم از تسهیلات مشارکت مدنی یا تسهیلات فروش اقساطی مسکن، یک شرط مهم برای سازنده‌ها تعیین شده است که عدم برخورداری سازنده‌ها از این شرط به منزله خاتمه یافتن درخواست آن‌ها برای دریافت تسهیلات است.

شرط مهم؛ عدم سابقه چک برگشتی
این شرط مهم، عدم سابقه چک برگشتی و همچنین بدهی‌های سررسید گذشته بانکی است که باعث می‌شود سازنده یکی از شروط مهم برای قرار گرفتن در فهرست واجدان شرایط دریافت تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی را پشت سر بگذارد.

“وزیر پیشنهادی مسکن اولین وعده خود را داد
در واقع آن دسته از سازندگانی که چک برگشتی داشته و یا سابقه بدهی‌های معوق سررسید گذشته و تسویه نشده دارند نمی‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن برخوردار شوند.

مطابق با روال بانکی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازنده‌ها پس از اخذ مدارک از سازنده و تشکیل پرونده برای وی در بانک، کنترل مدارک و انجام استعلام‌های مربوطه در مرحله بعد کنترل می‌شود که آیا سازنده دارای چک برگشتی و یا بدهی‌های سررسیده شده است یا خیر؟

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین