وضعیت واردات گوشی موبایل
وضعیت واردات گوشی موبایل
طبق اعلام مسئولان گمرک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه ترخیص و وارد بازار شده است که افزایش ۱۴۵ درصدی دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سید روح الله لطیفی – سخنگوی گمرک ایران – درباره آخرین وضعیت واردات تلفن‌ همراه در سال جاری به ایسنا گفت:  از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خرداد ماه تعداد یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۹۳۳ دستگاه در مجموع ترخیص و وارد بازار شده است که در مقایسه با مدت مشابه با سال قبل که ۵۷۴ هزار و ۹۱۹ دستگاه بود ۱۴۵ درصد رشد داشته است.  “آخرین وضعیت واردات گوشی موبایل/ ۱.۴ میلیون دستگاه وارد بازار شد ”

همچنین از اول سال جاری تا ۲۰ خرداد ماه تعداد اظهارنامه‌های تلفن همراه به ۵۵۶ مورد رسیده که در مقایسه با همین مدت زمانی در سال گذشته که ۱۱۹ اظهارنامه بوده افزایش ۳۶۷ درصدی دارد.

این در حالی است که ارزش دلاری گوشی‌های اظهار شده حدود ۲۲۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۱۰ دلار بوده که نسبت به سال قبل ۴۸۷ درصد رشد دارد.

در سال گذشته تا ۲۰ خرداد ماه ارزش دلاری گوشی‌های اظهار شده ۳۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۹۷ دلار بوده است.

گفتنی است که طی مدت اخیر افزایش قیمت در بازار تلفن همراه وجود داشت که فعالان بازار آن را عمدتا ناشی از افزایش قیمت ارز و تاثیرپذیری آن اعلام کرده بودند.”آخرین وضعیت واردات گوشی موبایل/ ۱.۴ میلیون دستگاه وارد بازار شد ”

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی طبق داده‌های آماری در این گزارش طی سال ۹۸ تعداد ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که از این تعداد چیزی بالغ بر ۱۴ میلیون آن توسط مصرف کنندگان در شبکه ارتباطی تلفن همراه کشور فعال شده است.

بر اساس این گزارش در اسفند ماه سال ۹۸ تعداد ۱ میلیون و پانصد هزار دستگاه موبایل از طریق رویه تجاری و مسافری وارد کشور شد که ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه از آن در شبکه فعال است که این موضوع در واقع بیانگر میزان مصرف کشور در ماه پایانی سال ۹۸ است.

امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به کاهش ۱۰ برابری واردات موبایل در فروردین ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ گفت: بررسی آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۲۰ اردیبهشت تنها ۷۰۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که دلیل آن نیز محدودیت‌هایی است که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است. در حالی که مصرف کشور ماهانه چیزی حدود ۱ میلیون و دویست هزاردستگاه است. لازم به توضیح است که تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌ها برای واردات موبایل در اسفندماه سال ۹۸ باطل شده است که یکی از دلایل کاهش شدید واردات در یک ماه اخیر را ‌می‌توان همین موضوع دانست.

  • منبع خبر : ایسنا