ویروس کرونا باعث محدودیت کشتیرانی و فشار اقتصادی
ویروس کرونا باعث محدودیت کشتیرانی و فشار اقتصادی
حمل و نقل دریایی که مانند گردش خون در تجارت و اقتصاد جهانی است، توسط ویروس جدید کرونا منفجر شده و زنگ خطر عمومی را به صدا در آورده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در حالی که تحلیلگران نمودارهایی را ارزیابی می کنند تا ببینند که چقدر ضرر به کارخانه های بزرگ چینی رسیده است ، ارقام ارائه شده توسط ترافیک کشتی بار ، تصویری تاریک را نشان می دهد.

شاخص خشک بالتیک (BDI) قیمت روزانه کالاهای در حال حرکت مانند زغال سنگ ، برنج و گندم را در مسیرهایی که به عنوان نماینده بازار جهانی در نظر گرفته می شود، نشان می دهد. برخی آن را قناری موجود در معدن زغال سنگ برای دنیای اقتصادی می نامند.

BDI اکنون به آخرین کمترین حد خود رسیده است به همان مقدار ۲۰۰۸-۰۹ ، هنگامی که بخش حمل و نقل به دلیل بحران اقتصادی جهانی، دچار عدم تعادل عرضه و تقاضا شده بود ، رسیده است.

مشاور اقتصادی سرمایه لندن در یادداشتی گفت: “آخرین رکود مستقیماً با اپیدمی ویروس کرونا در چین و محدودیت های بعدی فعالیت در ارتباط است.”

“با توجه به اینکه چین حدود ۴۰٪ تجارت جهانی دریا را شامل می شود ، تعجب آور نیست که نرخ باری بارگیری بسیار کاسته شده است.”

لارس باستین اوسترنگ ، تحلیلگر اوراق بهادار قطب شمال نروژ گفت: شیوع این بیماری “اساساً منجر به توقف کامل در بسیاری از بنادر چین” شد.

Louis Dreyfus Armateurs ، یک بازرگان جهانی مستقر در فرانسه ، یکی از غول های حمل و نقل است که با احتیاط به چین نزدیک می شود .این شرکت ۱۶۹ ساله ملوانان خود را از ادامه کار به ساحل ممنوع کرده و از تسخیر خدمه خود در بنادر چینی دست برداشته و در نتیجه اختلالات قابل توجهی ایجاد کرده است.

آنتونی، مدیر ارشد این شرکت، به خبرگزاری فرانسه گفت: “همه گیر شدن ویروس یک رویداد بسیار جدی برای بازار است.”

چین فقط کالاها را تولید نمی کند بلکه یک مصرف کننده بزرگ با طبقه متوسط ​​پر رونق و بیشترین جمعیت جهان است.

Ostereng از اوراق بهادار قطب شمال گفت: این حدود “۳۵٪ از کل واردات فله خشک دریاها در جهان است.”

اوسترنگ گفت با توجه به تعداد کشته شدگان گزارش شده از COVID-19 که اکنون بالاتر از ۲۴۰۰ نفر است و این کشور به مدت دو ماه تحت فشار کارآمد قرار گرفته است، تقاضای چین ممکن است برای ماههای آینده کم شود .این امر می تواند با پیامدهای سیاسی همراه با صادرات به سراسر جهان از جمله ایالات متحده و اروپا تأثیر بگذارد.

سرمایه اقتصادی نوشت: “تولید برق در چین کاهش یافته است و طبق گفته ها کارخانه های فولاد باعث کاهش ظرفیت بهره برداری می شوند که به ترتیب نشان دهنده کاهش تقاضا برای ذغال سنگ و سنگ آهن است .”این به نوبه خود باعث کاهش واردات زغال سنگ و فولاد تولید شده در جاهایی مانند استرالیا و برزیل و تأثیرگذاری بر اقتصاد آنها می شود.

به نقل از اقتصاد سرمایه، قیمت حمل و نقل هر دو کالا در شاخص BDI منعکس شده است که در “سقوط آزاد” قرار دارد.علاوه بر واردات مواد اولیه – کارخانه های چینی نزدیک به ۴۰٪ از فلزات تولید شده در جهان را مصرف می کنند – کاهش کارخانه باعث شده بزرگترین محموله ساز در جهان برای سال آینده تربند کند.

Ambrose Evans-Pritchard ، سردبیر تجارت بین المللی روزنامه دیلی تلگراف ، روز پنجشنبه نوشت که سقوط حمل و نقل “هفته های پرآشوب برای تولید خطوط تولید و ساختار گسترده تر تجارت جهانی” را تهدید می کند.

وی تصدیق كرد كه خوشبینان انتظار دارند كه با پایان یافتن محدودیتها، تقاضای چینی و تولید كارخانه منفجر شود و مشاغل تلاش كنند تا زمین های از دست رفته را جبران كنند .اما هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که چه زمانی خواهد بود. برخی از صاحبان کشتی ، واسطه ها و دیگر بازیگران بازار گفتند عواملی از جمله اینکه می توانند جنگ تجاری غیرقابل پیش بینی چین و آمریکا را طی کنند وزن خواهد داشت.