ویژگی‌های مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰
ویژگی‌های مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰
شرکت ژاپنی به تازگی یک خودروی جدید مدل ۲۰۲۰ را معرفی کرده که در این گزارش به مرور مختصری بر مشخصات کلی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با اینکه خودروهای سدان جزو محبوب ترین خودروهای فروخته شده در بازارهای جهانی به شمار نمی روند، اما شرکت مزدا این دسته بندی از خودرو را به فراموشی نسپرده و با معرفی و عرضه نسل جدید مزدا ۳ قصد دارد نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و طرفداران آن را به سمت و سوی خود جلب کند.

البته نسل جدید مزدا ۳ هنوز هم به صورت هاچ‌بک و سدان توسط مشتریان قابل انتخاب و دسترسی است که مدل سدان آن سعی دارد با خودروهای لوکس و جذابی همچون مرسدس A کلاس و آئودی A۳ به رقابت بپردازد. با این تفاوت که محصول مزدا قیمت پایین تری نسبت به رقبای اروپایی خود دارد ولی طراحی و شکل ظاهری آن در مقایسه با هوندا سیویک و تویوتا کرولا جذاب تر است.

این خودرو به یک پیشرانه‌ بنزینی جدید و هوشمند اسکای اکتیو ایکس دو لیتری تجهیز شده است که از تکنولوژی احتراق کمپرس و دستیار هیبریدی ملایم استفاده کرده و بنابر ادعای مزداموتورز، بدون نیاز به استفاده از قابلیت توربو و کم کردن حجم پیشرانه، مصرف سوختی معادل ۵.۶ لیتر خواهد داشت.

در مجموع از بارزترین ویژگی‌های مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشرانه: چهار سیلندر دو لیتری بنزینی هیبریدی

قدرت: ۱۸۶ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا۶۰ کیلومتر در ساعت برای نسخه هاچ بک: ۶.۹ ثانیه

شتاب صفر تا۶۰ کیلومتر در ساعت برای نسخه سدان: ۸.۱ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۱۶ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

 

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ از لحاظ سواری و هیجان در رانندگی به شدت مورد تحسین رانندگان قرار گرفته و بعد از خودروهای بی‌ام‌و سری ۱ قرار خواهد گرفت.

این خودروی دیفرانسیل جلو همچنین سیستم تعلیق قابل اعتمادی دارد که به موجب آن، سرنشینان خودرو با هر تکان جاده، تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

از لحاظ طراحی کابین داخلی خودرو نیز این مدل جدید حرف زیادی برای گفتن دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و صفحه نمایش ۸.۸ اینچی آن به کاربران اجازه می‌دهد از تمامی قابلیت و امکانات موجود بهرهمند شوند.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به فرمان گرم شونده، صندلی راننده با تنظیم برقی در ۸ جهت و سیستم صوتی Bose اشاره کرد.

گفته می‌شود نسخه هاچ‌بک این خودرو از قیمت ۲۴ هزار و ۵۲۰ دلار تا ۲۸ هزار و ۴۲۰ دلار و در نسخه سدان از ۲۴ هزبار و ۹۲۰ دلار تا ۳۰ هزار و ۴۶۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا