پایان ضعیف وال‌استریت در ماه آگوست
پایان ضعیف وال‌استریت در ماه آگوست

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، با احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از تعطیلات آخر هفته‌ای که قرار است پس از آن دور جدیدی از تعرفه‌های آمریکا بر واردات چین فعال شود، وال‌استریت از رشد باز ایستاد تا ماه […]

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، با احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از تعطیلات آخر هفته‌ای که قرار است پس از آن دور جدیدی از تعرفه‌های آمریکا بر واردات چین فعال شود، وال‌استریت از رشد باز ایستاد تا ماه آگوست خود را با عملکردی ضعیف به پایان ببرد.

با اینکه شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ توانست بیشترین رشد هفتگی خود از ماه ژوئن تا کنون را ثبت کند، اما ماه آگوست خود را با بیشترین افت ماهانه از ماه می تا کنون به پایان برد.

در ماه آگوست با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه آمریکا، که نشانه‌ای از احتمال رکود اقتصادی در آینده نزدیک است، سرمایه‌گذاران با فرار از بازارهای سهام به سوی سرمایه‌های امن هجوم بردند.

میانگین صنعتی داوجونز ۴۱.۰۳ واحد یا ۰.۱۶ درصد رشد کرد و به ۲۶۴۰۳.۲۸ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با اندکی تغییر، ۱.۸۸ واحد یا ۰.۰۶ درصد رشد کرد و به ۲۹۲۶.۴۶ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۱۰.۵۱ واحد یا ۰.۱۳ درصد بالا آمد و به ۷۹۶۲.۸۸ درصد رسید.

  • منبع خبر : مهر