پایین بودن کرایه و بروز مشکل در سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها
پایین بودن کرایه و بروز مشکل در سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران اعلام کرد: اگر مشکلات و برنامه‌ریزی از سوی وزارت نفت حل نشود، در جابه‌جایی و حمل و نقل بنزین به مشکل برخورد خواهیم کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد احمد کریمی اظهار کرد: در زمینه کامیون‌های حامل سوخت هم مشکلاتی متوجه کامیون‌داران شده است و در این زمینه تعدادی از کامیون‌داران از این حوزه بیرون آمده‌اند و در بخش‌های دیگر فعالیت می‌کنند.”پایین بودن کرایه و بروز مشکل در سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها”

وی افزود: وزارت نفت که متولی این حوزه است، به این مشکل یعنی بی‌برنامه بودن و تعیین کرایه‌های نامناسب توجهی نمی‌کند و همین مساله سبب بروز نارضایتی در میان کامیون‌داران در این حوزه شده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ادامه داد: تعیین نرخ کرایه برای کامیون‌داران حامل سوخت در انحصار وزارت نفت است و از سوی دیگر برنامه‌ریزی را هم خودش انجام می‌دهد.

کریمی گفت: در شرایط کنونی در زمینه سوخت‌رسانی مشکلی از نظر ناوگان و نسبت تعداد کامیون‌های فعال در این بخش به سوخت مورد نیاز جایگاه‌های کشور نداریم و حتی تعداد کامیون‌ها بیشتر است اما از نظر ساختاری و برنامه‌ریزی  با مشکلاتی مواجه هستیم که وزارت نفت به عنوان متولی باید به این مسئله توجه کند.”پایین بودن کرایه و بروز مشکل در سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها”

وی اظهار کرد: در زمینه ناوگان باری مشکلی خاصی برای جابه‌جایی انواع کالا و سوخت نداریم و مدیرکل حمل و نقل کالا به صورت هفتگی و حضوری بر این فرآیند نظارت می‌کند اما هر قصوری پیش می‌آید تنها کامیون‌داران و سازمان راهداری را مقصر می‌دانند و دیگر دستگاه‌ها و مشکلاتی که آن‌ها می‌توانند برای این بخش به وجود بیاورند، فراموش می‌شود.

رضا اردکانیان در خصوص آخرین وضعیت منابع آب کشور و خوزستان و مضیقه‌های به‌وجود آمده، اظهار کرد: امروز پدیده تغییر اقلیم یک نظریه نیست بلکه واقعیت است و در دنیا به اندازه کافی دانشمندان نشانه‌هایی دال بر اینکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی تغییر کرده است، دارند و کره زمین گرم‌تر شده است، شرایط حدی یعنی خشکسالی‌ها و ترسالی‌های شدید متعاقب هم در مناطقی از دنیا رخ می‌دهد.

وزیر نیرو اضافه کرد: در کشور و منطقه ما، تغییر اقلیم به میزان زیادی به این معناست که باید آماده مواجه شدن با شرایط حدی آب و هوایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارش در ایران یک سوم میانگین بارش جهانی است خاطرنشان کرد: بارش جهانی به طور متوسط ۷۵۰ میلی‌متر بوده که در ایران ۲۵۰ میلی‌متر است و باید این فکر را کنار بگذاریم که هر سال ۲۵۰ میلی‌متر بارش را داشته باشیم، چون ممکن است سال‌های خشکی داشته باشیم که رقم از این میزان خیلی کمتر باشد کما اینکه امسال حدود ۵۳ درصد نسبت به سال گذشته کم بارش هستیم و همچنین نسبت به متوسط دوره درازمدت بیش از ۴۰ درصد پایین‌تر هستیم.

 

  • منبع خبر : ایسنا