پرداخت حقوق کارگران هپکو
پرداخت حقوق کارگران هپکو
مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار از تامین اعتبار و پرداخت معوقات کارگران هپکو طی هفته جاری خبر داد.

پرداخت حقوق کارگران هپکو طی هفته جاری

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصادکارگران شرکت هپکو در اعتراض به عدم رسیدگی مسوولان به خواسته های به حقشان که تغییر سهامدار عمده و پرداخت حقوق و معوقات بود، در مسیر راه آهن شمال جنوب تجمع و خواستار تعیین سهامدار جدید برای هپکو شدند.”

کریم یاوری درباره آخرین وضعیت تسویه مطالبات کارگران گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، اعتبار ٥٠ میلیارد تومانی برای تامین بخشی از سرمایه در گردش و تسویه معوقات کارگران به زودی و طی همین هفته توسط یکی از بانکهای کشور تامین می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با پرداخت حقوق و دستمزد کارگران این شرکت حداکثر تا پایان هفته، حقوق کارگران از این ماه به روز شود.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با بیان اینکه کارگران شرکت هپکو ٤ ماه مطالبان معوق دارند، اظهار داشت: در حال حاضر مطالبات معوق کارگران این شرکت حدود ١٨ میلیارد تومان است.

یاوری گفت: میزان حقوقی که به کارگران شرکت هپکو پرداخت می شود، ماهانه ۴ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه خوشبختانه هفته گذشته تمام کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند، تاکید کرد: وزارت کار با بازداشت کارگران که به صورت مسالمت آمیز برای دریافت مطالبات معوق خود اعتراض می کنند مخالف است و امیدواریم با تعیین تکلیف مالکیت شرکت برنامه کار و تولید آغاز شود.

یاوری گفت: خوشبختانه با موافقت رییس جمهور برای واگذاری سهام عمده هپکو و همچنین تغییر مدیریت شرکت هر چه سریعتر این شرکت به چرخه تولید خود بازخواهد گشت.

  • منبع خبر : مهر