پرداخت خسارت هواپیمای سانحه دیده در ماهشهر
پرداخت خسارت هواپیمای سانحه دیده در ماهشهر
خسارت هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه ماهشهر که ۳۶.۱ میلیارد تومان بود از سوی یک شرکت بیمه داخلی پرداخت شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد خسارت هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه ماهشهر که ۳۶.۱ میلیارد تومان بود از سوی یک شرکت بیمه داخلی پرداخت شد.

صبح روز دوشنبه هفتم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸، یک فروند هواپیمای بوئینگ MD با ۱۳۵ مسافر و ۷ خدمه از مبدأ تهران به مقصد ماهشهر عزیمت و در زمان «لندینگ» از باند خارج شد.

با این حال خوشبختانه هیچ یک از مسافران و خدمه این پرواز در زمان وقوع حادثه آسیب جدی ندیدند.

در زمان لندینگ، ترمزهای این هواپیما عمل نمی‌کند و از آنجایی که در حاشیه باند فرودگاه ماهشهر هیچ گونه دیواری وجود ندارد، این بوئینگ با عبور از فنس‌های کنار باند، وارد بزرگراه شریانی ماهشهر-بندر امام خمینی (ره) می‌شود.

این هواپیما دارای تمامی پوشش‌های بیمه‌ای شخص ثالث، بدنه و سرنشین از یک شرکت بیمه دولتی بود. با وجودی که آمادگی پرداخت خسارت این هواپیما قبل از سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط خاص کشور به ویژه شیوع ویروس کرونا، پرداخت خسارت این هواپیما به امروز موکول شده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز ورود حضرت امام (ره) به فرودگاه مهرآباد در ۱۲ بهمن سال گذشته در جمع خبرنگاران، از تعلیق موقت خلبان این پرواز خبر داده بود.

 ۷:۳۵ بامداد دیروز یک فروند هواپیمایMD متعلق به هواپیمای کاسپین که از تهران عازم ماهشهر بود در هنگام نشستن دچار سانحه شد و با خارج شدن ارابه فرود از هواپیما، مجبور به فرود بدون چرخ شد؛ در این سانحه خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشد ولی هواپیما با خروج از باند و توقف در جاده ماهشهر به بندر امام باعث ایجاد وحشت میان مسافران شد.

یکی از مسافران این پروازدرباره جزئیات این رویداد گفت: هواپیما ۶:۳۵ از تهران به مقصد ماهشهر حرکت کرد. همه چیز طبق روال عادی بود و پرواز تأخیر نداشت.

وی ادامه داد: در هنگام نشستن، سرعت هواپیما بسیار زیاد بود. سرعت فرود به حدی بود که مسافران احساس می‌کردند کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شده است. در پی فرود با سرعت بالا، احساس کردیم که چرخ هواپیما شکسته و از بدنه خارج شده است. در نتیجه هواپیما بدون چرخ روی باند کشیده شد تا اینکه از باند خارج و وارد محوطه خاکی فرودگاه شد.

این مسافر یادآور شد: در ادامه نیز هواپیما به طور کامل از محوطه فرودگاه خارج شد و وارد جاده ماهشهر به بندر امام شده و در این اتوبان متوقف شدیم. سپس درهای اضطراری هواپیما باز و مسافران به تدریج خارج شدند. تیم‌های امدادی نیز به کمک مسافران آمده و مأموران نیروی انتظامی و سپاه فرودگاه، امنیت منطقه را در کنترل گرفتند.

وی در خصوص واکنش مسافران گفت: بسیاری از مسافران جیغ می‌کشیدند و گریه می‌کردند اما پس از آنکه از هواپیما خارج شدیم و حالت شوک زدگی مسافران به پایان رسید توانستند بر احساسات خود غلبه کنند.

این مسافر با اشاره به سوانح هوایی اخیر خصوصاً سانحه هواپیمای اوکراینی افزود: این سوانح هوایی اخیر سبب شده بود تا مردم و مسافران این پرواز نگرانی بیشتری در سانحه امروز داشته باشند. به طور کلی فضای تلخی حاکم بود.

  • منبع خبر : مهر