پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای سال
پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای سال
یک مقام مسئول کارگری معتقد است حق مسکن شامل بخشنامه دستمزد شورای عالی کار است و معوقات آن باید از ابتدای سال به کارگران پرداخت شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی اصلانی، با اشاره به ارسال مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به هیات وزیران گفت: حق مسکن جزو دیون کارگران به شمار می رود و هیچ سالی نبوده که معوقات آن پرداخت نشده باشد لذا امیدواریم مصوبه حق مسکن که شامل بخشنامه دستمزد شورای عالی کار است  زودتر تصویب و معوقات آن از ابتدای امسال به طور کامل به کارگران پرداخت شود.

اصلانی با تاکید بر تصویب هرچه سریع تر مصوبه افزایش حق مسکن گفت: متاسفانه به دلیل تاخیر در تصویب حق مسکن، بعضا شایعاتی مبنی بر از دستور خارج کردن مصوبه را می شنویم و گله مندیم که در جلسه هفدهم خرداد شورای عالی کار، تنها مبلغ کمک هزینه مسکن به تصویب رسید و زمان و تاریخ اجرای مصوبه مورد توجه قرار نگرفت.

به گفته اصلانی،  در شرایط اقتصادی حاضر، وضع معیشت کارگران چندان مساعد نیست و بیگانگان روی برنامه های اقتصادی کار می کنند و در تلاشند از راههای مختلف ضربه بزنند و جامعه را تحریک کنند؛ لذا در این شرایط از دولتمردان می خواهیم که از کارگران که به سختی زندگی می گذرانند در برابر فشارها حمایت کنند.

این مقام مسئول کارگری در پایان با ابراز خرسندی از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت و وزارت کار گام بزرگی در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشتند و مبلغ مورد نیاز را برای اجرای آن اختصاص دادند. احکام این افزایش از اول مرداد ماه صادر و اجرا می شود و با همسان سازی حقوق ها، معیشت مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی تقویت خواهد شد.

به گزارش ایسنا،  مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران که هفدهم خرداد ماه به تصویب اعضای شورای عالی کار رسیده بود علیرغم ارسال به هیات وزیران تاکنون به تصویب نرسیده و بخشی از دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران تحت عنوان کمک هزینه مسکن، پرداخت نشده است. در حال حاضر مبلغ حق مسکن کارگری ۱۰۰ هزار تومان است که در صورت تصویب ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا