پرواز از ایران به آلمان پس از ماه‌ها از سرگرفته می‌شود
پرواز از ایران به آلمان پس از ماه‌ها از سرگرفته می‌شود
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از 12 مهرماه پروازهای خود را بعد از ماهها توقف به آلمان شروع می کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ۱۲ مهرماه پروازهای خود را بعد از ماهها توقف به آلمان شروع می کند.”پرواز از ایران به آلمان پس از ماه‌ها از سرگرفته می‌شود”

به گزارش ایران جیب از  ایرنا،پرواز هواپیمایی ایران ایر به مقصد فرانکفورت خواهد بود و از ١٢ مهر امسال بعد از ماهها توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا مجددا برقرار خواهد شد.

مرداد ماه امسال رییس سازمان هواپیمایی کشوری به انتظار مسافران برای از سرگیری پروازهای ایران به سه شهر آلمان  اشاره کرد و گفت که مجوز پروازها اخذ شده و منتظر تایید نهایی وزارت بهداشت آلمان هستیم.

«تورج دهقانی زنگنه» درباره کاهش محدودیت در بخش سفرهای خارجی و برقراری مجدد پروازها به آلمان، افزود: شرکت ایران‌ایر مجوز پرواز آلمان را گرفته است و منتظر اعلام وزارت بهداشت کشور آلمان هستیم که به ما مجوز دهد و به محض این که وزارت بهداشت آلمان اجازه داد، هما پروازهای خود را به سه شهر آلمان از سر خواهد گرفت.

پروازها به ترکیه نیز از امروز برقرار شده و علاوه بر شرکت هواپیمایی ماهان که موفق به برقراری پرواز به استانبول شد، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز از ٤ مهر پروازهای برنامه ای خود به ترکیه را از سر می گیرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت جمهوری ترکیه مسافرانی که قصد سفر در مسیرهای داخلی ترکیه را دارند می‌بایست قبل از سفر نسبت به دریافت HES کد اقدام نموده و این کد را همراه خود داشته باشد.

آنچه باید در مورد HES بدانید!

  • کد HES در کلیه پروازهای داخلی برای شهروندان جمهوری ترکیه و شناسه اتباع خارجی که توسط جمهوری ترکیه صادر
    نشده باشد و با شماره‌های ۹۹-۹۸-۹۷ شروع می‌شود اجباری است.
  • کدهای HES بیست و چهارساعت قبل از پرواز بررسی شده و مسافران در مورد وضعیت خود مطلع می‌شوند. مسافرانی
    که مورد تایید وزارت بهداشت برای مسافرت نباشند اجازه پرواز نخواهند داشت.
  • هر کد HES فقط برای یک دوره خاص یا بدون محدودیت زمانی معتبر است. تاریخ انقضا کد HES باید حداقل ۷روز پس
  • منبع خبر : ایران جیب