پول بلیت هواپیما به کرونایی‌ها برنمی‌گردد
پول بلیت هواپیما به کرونایی‌ها برنمی‌گردد
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هر پروازی را مسئولان حوزه بهداشتی از ما بخواهند، کنسل می‌کنیم و پول بلیت‌های لغو شده به مردم باز می‌گردد اما اگر مسافری با تست کرونای مثبت پروازش لغو شود، به او بهایی پرداخت نخواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد تورج دهقان زنگنه  اظهار کرد: در حال حاضر تنها برای پروازهای خوزستان محدودیت‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است که شامل اجباری بودن ارائه نتیجه منفی تست PCR از سوی مسافران است و به دقت بر روند اجرای درست این پروتکل بهداشتی نظارت می‌کنیم.””پول بلیت هواپیما به کرونایی‌ها برنمی‌گردد”

وی افزود: تاکنون هیچ دستور یا ابلاغیه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای محدودیت یا ممنوعیت پروازهای مسافری نیامده است اما اگر در این زمینه مصوبه‌ای داشته باشیم و ابلاغ شود، تابع دستورات هستیم و آن را به سرعت اجرایی خواهیم کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تاکنون و بر اساس پروتکل های ابلاغی تنها رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی و رعایت الزامات بهداشتی دیگر وظیفه شرکت‌های هواپیمایی است که در این راستا نیز نظارت های لازم صورت می‌گیرد.

زنگنه تاکید کرد: در این روزها و ایام نوروز به شدت نظارت‌ها و ارزیابی‌های خود را تشدید می‌کنیم و به هیچ شخص یا شرکتی اجازه تخطی از پروتکل‌های بهداشتی را نمی‌دهیم. اگر ایرلاینی هم مرتکب تخلف شود مانند گذشته و به صورت جدی با او برخورد خواهیم کرد.

محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه ریشه کن شدن کرونا در کشور نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سازمان هواپیمایی کشوری ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین ستاد مقابله با کرونا داشته و این همکاری‌ها همچنان ادامه دارد و بر همین اساس در حوزه ارائه خدمات به مسافر در نوروز ۱۴۰۰ نیز تابع قوانین ستاد مبارزه با کرونا هستیم.”پول بلیت هواپیما به کرونایی‌ها برنمی‌گردد”

وی افزود: چنانچه در اوج سفرهای نوروزی ستاد مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که محدودیت‌های پروازی اعمال شود، علاوه بر استان خوزستان، استان‌های دیگر با محدودیت مواجه خواهند شد.

ذیبخش تصریح کرد: حتی اگر بلیت‌ها پیش فروش شده باشند بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی تمامی مبلغ بلیت خریداری شده را بدون کسر جریمه به مسافران مسترد خواهند کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پاسخگویی به شکایات مردمی به صورت روزانه توسط دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان انجام می‌شود، افزود: چنانچه شکایتی از سوی مسافران مبنی بر اهمال در استرداد مبلغ بلیتشان وجود دارد می‌توانند مراتب را از طریق پورتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.cao.ir مطرح تا به شکایت ایشان در اسرع پاسخ داده شود.

  • منبع خبر : ایسنا