پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح امسال سقوط کرد
پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح امسال سقوط کرد
پوند انگلیس پس از انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، این هفته بیش از ۱ درصد در برابر دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین رکورد ۶ ماهه خود رسید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، پوند انگلیس، پس از انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، این هفته بیش از ۱ درصد در برابر دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین رکورد ۶ ماهه خود رسید.

داده‌های بهتر از حد انتظار مشاغل آمریکا، باعث رشد دلار و افزایش افت ارز انگلستان شد.

پوند همچنین برای نهمین هفته متوالی در برابر یورو افت کرد. تحلیل‌گران می‌گویند چشم‌انداز عملکرد ارز انگلستان در حال بدتر شدن است.

در هفته‌های اخیر با هجوم سرمایه‌گذاران به خرید اوراق قرضه دولتی، پس از افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی جهان، نرخ سود اوراق قرضه به شدت کاهش یافته است. این هفته سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند روی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در ۱۲ ماه آینده، بیشتر حساب باز کنند.

به علاوه عملکرد ضعیف شاخص مدیران خرید انگلستان نشان داد که اقتصاد انگلستان احتمالاً در ۳ ماهه دوم امسال آب رفته است. این به شکنندگی اقتصاد انگلستان در پروسه طولانی برگزیت و نامشخص بودن زمان و چگونگی ترک اتحادیه اروپا، تاکید دارد.

تحلیل‌گران ام‌یواف‌جی می‌گویند رشد اقتصادی بسیار کمتر از انتظار انگلستان، فشارها بر بانک مرکزی، برای کاهش نرخ بهره را بالا برده است.

نرخ برابری پوند با دلار ۰.۶ درصد افت کرد و به ۱.۲۴۹۰ رسید که پایین‌ترین سطح آن از ۳ ژانویه تا کنون است.

در برابر یورو، پوند با اندکی تغییر در نرخ برابری ۸۹.۷۷ باقی ماند و افت هفتگی خود را به ۰.۳ درصد رساند.

  • منبع خبر : مهر