پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبز چای
پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبز چای
رئیس سازمان چای کشور از افزایش تولید۱۰درصدی برگ سبز چای برای سال جاری خبر داد.

 به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چای و خرید تضمینی آن از ۲۰ روز گذشته، پیش بینی کرد: امسال ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود و میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری”

وی گفت: افزایش ۱۰ درصدی تولید امسال نسبت به سال گذشته به دلیل اجرای عملیات به زراعی باغات و حمایت های دولت از صنعت چای طی چند سال اخیر بوده که منجر به حضور موثر باغداران در باغات چای شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۳ هزار و ۹۶۸ تن برگ سبز چای خریداری شده که ۹۵ درصد آن درجه یک است، گفت: ارزش خرید برگ سبز چای تاکنون ۱۹۹.۴میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: میزان تولید چای خشک نیز تاکنون ۹هزار و ۸۹۳ تن بوده است.”پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری”

جهانساز با اشاره به سال جهش تولید گفت: در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق تخصصی چای بدون محدودیت پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: این تسهیلات برای فعالیت‌های به‌زراعی، مکانیزاسیون، به‌سازی کارخانجات و سرمایه در گردش آنها پیش‌بینی شده است.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جهانساز بابیان اینکه سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت چهارساله پرداخت شده است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در سال گذشته ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های ماقبل آن رشد داشته است.

  • منبع خبر : ایسنا