پیش‌بینی رشد تولید ناخالص ایران
پیش‌بینی رشد تولید ناخالص ایران
پیش‌بینی رشد ناخالص ایران تا سال 2024 توسط موسسه statista به شرح زیر است:

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد تولید ناخالص داخلی ایران (تولید ناخالص داخلی) پس از تعدیل تورم در سال ۲۰۱۸ با ۴٫۸۵ درصد کاهش یافت. این رقم از رشد ۱۲٫۵ درصدی در دو سال گذشته کمتر است، كه اثرات لغو تحریم ها پس از برنامه جامع اقدام عملی (JPCOA) در مورد برنامه هسته ای ایران بود.

نفوذ سیاسی بر اقتصاد

تنش های سیاسی اقتصاد ایران را مختل کرده است ، و به رغم ذخایر نفتی قابل توجه کشور، رشد پایین را حفظ می کند. تأثیر این تحریم ها با نگاهی به صادرات نفت ایران به اروپا طی یک دهه گذشته آشکار می شود. برخی از تحلیلگران تحریم های جدید را دلیل افزایش نرخ تورم ایران و همچنین نوسانات قیمت ارز دانستند.

گزینه های ایران

اگرچه شرکای اصلی صادرات ایران عمدتا در آسیا هستند، اما بسیاری از معاملات با استفاده از دلار آمریکا انجام می شود. حتی اگر سایر روش های پرداخت امکان پذیر باشد، برخی کشورها نگران نتایج سیاسی برای ادامه روابط تجاری با ایران هستند. بیشترین قدرت ایران در حال حاضر ممکن است پایین بودن بدهی ملی آن باشد، به این معنی که اگر بتواند یک وام دهنده مایل پیدا کند ، می تواند مبلغ قابل توجهی را وام بگیرد. با این حال ، با توجه به بی ثباتی اوضاع سیاسی در سطح جهان و منطقه، فرض وجود چنین وام گیرنده در حال حاضر دشوار است.”پیش‌بینی رشد تولید ناخالص ایران”