پیگیری واگذاری بلوک سهام آذرآب
پیگیری واگذاری بلوک سهام آذرآب
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واگذاری بلوک سهام آذرآب با جدیت در حال پیگیری است گفت: کل حقوق معوق کارگران آذرآب دو ماه و نیم است که به زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حاتم شاکرمی درباره آخرین تحولات دو کارخانه آذرآب و هپکو گفت: در جلسه‌ای که اخیرا در وزارت صنایع داشتیم تصمیمات خوبی برای شرکت آذرآب گرفته شد. در این جلسه مدیرعامل بانک کشاورزی هم حضور داشت و در مورد مدیریت آذرآب و پرداخت حقوق و مطالبات معوق کارگران مذاکراتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر کار به اراک،   ایشان قول پیگیری مطالبات معوق کارگران را داده بودند و ما در این جلسه با بانک کشاورزی به توافق رسیدیم که این مطالبات هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

معاون وزیر کار در پاسخ به این پرسش که آیا بانک کشاورزی باید حقوق معوق کارگران را بپردازد؟ گفت: ما موافقت بانک کشاورزی را گرفتیم تا بخشی از وسایل و تجهیزاتی که آذرآب در نزد سازمان تامین اجتماعی دارد آزاد شود. در واقع تامین اجتماعی بخشی از این وسایل را مازاد بر آن تعهداتی که آذرآب به تامین اجتماعی دارد آزاد کند و در اختیار بانک کشاورزی قرار دهد تا با همکاری طرفین این مطالبات پرداخت شود.

به گفته شاکرمی، کل مطالبات و حقوق معوق کارگران آذرآب دو ماه و نیم است و از گذشته پرداخت حقوق آنها همواره یک ماه عقب بوده است.

وی با بیان اینکه واگذاری بلوک این سهام به طور جدی در حال پیگیری است، درباره وضعیت شرکت هپکو نیز گفت: خوشبختانه هپکو به چرخه تولید بازگشته و در مسیر تولید قرار گرفته است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هپکو حقوق معوق ندارد و به دولت برنمی‌گردد گفته بود کارگران آذرآب دو ماه و نیم حقوق طلب دارند و تلاش می‌کنیم تا این مطالبات هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

  • منبع خبر : ایسنا