چراغ قرمز بورس روشن ماند
چراغ قرمز بورس روشن ماند
بازار سرمایه امروز هم روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۱۸ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید.”چراغ قرمز بورس روشن ماند

 

شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۸۳۶ واحد کاهش یافت و رقم ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد را ثبت کرد.

 

معامله‌گران این بازار ۳۰۴ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال انجام دادند.

 

ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گروه مپنا و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

 

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۱۷ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.

 

معامله گران این بازار ۱۳۳ هزار معامله به ارزش ۱۰۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال انجام دادند.”چراغ قرمز بورس روشن ماند”

 

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گوهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان و اعتباری ملل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

محمد رضوانی‌فر، گفت: تفاوت معنادار ایجاد شده در عملکرد گروه نسبت به کل معاملات انجام شده در بورس کالا نشان دهنده عزم گروه شستا بر بورس‌محور کردن عرضه محصولات تولیدی در شرکت‌های زیر مجموعه است.

مدیرعامل شستا افزود: همچنین حجم معاملات گروه شستا در بورس انرژی در دوره دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با رشدی بیش از ۳۷۰ درصدی در حجم و رشدی بالغ بر ۷۹۰ درصد در ارزش معاملات همراه بوده است.

به گفته وی، در راستای ارتقای شفافیت در حوزه بازرگانی و فروش محصولات، افزایش حجم عرضه محصولات پذیرش شده و هم چنین پذیرش سایر محصولات در دستور کار قرار دارد.

رضوانی‌فر افزود: در حالی ارزش معاملات شرکت های گروه شستا در بورس کالا در ۵۴ روز اول سال ۹۹ بیش از ۳۱۲۹ میلیارد ریال بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از ۱۸۷۳۱ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات هم از ۹۶ هزار تن به ۲۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

  • منبع خبر : ایسنا