چرا طلا و سکه ارزان شد؟
چرا طلا و سکه ارزان شد؟
طلا و سکه ارزان شد. دبیر اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر توضیح داد هر چند انس جهانی طلا ۱۰ دلار افزایش پیدا کرده است اما به دلیل روند نزولی قیمت دلار و تعطیلی اصناف طلا و سکه ارزان شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد هر چند انس جهانی در بازار امروز با ۱۰ دلار افزایش به قیمت هزار و ۸۰۳ دلار رسید اما کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد طلا را ارزان کرد. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار با هفت هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۵۹ هزار تومان رسید.”چرا طلا و سکه ارزان شد؟”

چرا طلا و سکه ارزان شد؟ دبیر اتحادیه طلا تهران پاسخ داد: بعد از کاهش قیمت دلار، اعمال محدودیت‌ها و بسته شدن واحدهای صنفی طلا را ارزان کرد. به دلیل نوسان قیمت طلا تقاضا در بازار کم شده و همین مساله در روند نزولی قیمت‌ها تاثیرگذار است.

نادر بذرافشان به تجارت‌نیوز گفت: مردم همچنان از آینده بازارها نگران هستند. برخی از آنها معتقدند روند کاهشی طلا و سکه ادامه دارد. این در حالی است که در یک ماه گذشته نوسان قیمت‌ها بین سه تا هفت درصد بوده است.

دبیر اتحادیه طلای تهران معتقد است که مردم طلا نمی‌خرند و این در شرایطی است که قیمت طلا و سکه در بازار به ثبات رسیده است.

براساس این گزارش، سکه طرح جدید با ۱۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه هم ۷۰ هزار تومان ارزان شدند و با قیمت پنج میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان فروخته شد.

امروز سکه گرمی تغییری نکرد و با همان قیمت دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا روز گذشته اعلام کرده بود: دو عامل اصلی انس جهانی و قیمت دلار در بازار تاثیر مستقیم دارد و در بازار دیروز با افزایش این دو عامل قیمت‌ها در بازار طلا افزایش یافت.

  • منبع خبر : تجارت نیوز