چه میرحسین موسوی و چه مریم رجوی
چه میرحسین موسوی و چه مریم رجوی
بعد از مهار شدن اغتشاشات در چند شهر ایران و تظاهرات علیه این اغتشاشات میر حسین موسوی نخست وزیر نفوذی انگلستان در ادوار دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد و بغض نهفته خود را که از شکست کودتای اغتشاش گران بر میخاست با اشاره به کشتار ۱۷ شهریور و اهانت به مقام عظمای ولایت برون ریخت و مستوجب عمل متعصبانه ای شد که همه وفاداران خود را به تعجب واداشت.

چه میرحسین موسوی و چه مریم رجوی

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد بعد از مهار شدن اغتشاشات در چند شهر ایران و تظاهرات علیه این اغتشاشات میر حسین موسوی نخست وزیر نفوذی انگلستان در ادوار دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد و بغض نهفته خود را که از شکست کودتای اغتشاش گران بر میخاست با اشاره به کشتار ۱۷ شهریور و اهانت به مقام عظمای ولایت برون ریخت و مستوجب عمل متعصبانه ای شد که همه وفاداران خود را به تعجب واداشت. وبسایت بی‌بی‌سی که خود از تحریک‌کنندگان اغتشاشات اخیر در شهر های ایران بود، با اشاره به بیانیه اخیر موسوی نوشت: موسوی با رویکردی رادیکال و گذر از بیانیه‌هایش در سال ۸۸  که از اجرای بی‌تنازل قانون اساسی گفت، از قانون اساسی هم عبور کرده است، او توانست با این بیانیه در میان برخی اپوزیسیون نظام و معتقد به براندازی، همراهی بیابد. گفته های این نخست وزیر لو رفته از نفوذ را امروز میتوان در تراز گفته های نتانیاهو  و مریم رجوی  در تقابل با نظام جمهوری اسلامی قرار داد. بی بی سی شبکه دولتی انگلیس می‌گوید میرحسین موسوی با بیانیه اخیر از اصلاح‌طلبان هم عبور کرد و حتی برخی حامیان قبلی جنبش سبز هم می‌گویند موضع اخیر او براندازانه بوده است. بی‌بی‌سی  که در جریان فتنه ۸۸ مهمترین حامی میر حسین موسوی ارزیابی میشد در ادامه با تشویق اصلاح‌طلبان به تندروی می‌نویسد: «اخیرا در فضای رسانه ای و حتی مجازی در ایران انتقادات از اصلاح‌طلبان افزایش یافته است و به نظر می‌رسد پایگاه اجتماعی آنها به شدت در حال فروپاشی است».  بی بی سی اظهار میکند که: «بررسی دلایل این موضوع بحث مورد نظر ما در اینجا نیست، اما موضوعی که بسیار مهم است اینکه آقای میر حسین موسوی عملاً بی‌عملی و مواضع توأم با ترس اصلاح‌طلبان را نادیده انگاشته و با رویکردی رادیکال رفتار می‌کند. او که در دوران اوج «جنبش سبز» با بیانیه ‌هایش به اجرای بدون تنازل قانون اساسی معتقد بود، حالا اصول کهنه و ناکارآمد قانون اساسی را برای اداره کشور کافی نمی‌داند». حمله هتاکانه و مقایسه شاه، با ولایت فقیه نشان می‌دهد که او دیگر به قانون اساسی پایبند نیست. باید دید آیا سران جبهه اصلاحات او را همراهی می‌کنند؟ باید به عمق اعتقاد میر حسین موسوی که زمانی با سوگند و اقرار پایبندی خود به قانون اساسی را مستمسک دستیابی به قدرت قرار داده بود، امروز واقعیت های  پشت قلب خود را که  نه به جمهوری اسلامی و نه به قانون اساسی و نه به ولایت فقیه اعم از شخص حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و نه به مقام معظم رهبری هیچ گونه اعتقادی نداشته و ندارد، پی برد و توجه داشت که امروز زمان بروز آن فرارسیده است. اگر چه نه خیلی دور از مواضع میر حسین موسوی که حامیان داخلی جریان «نفاق»، که سال‌هاست از پشتوانه‌ی آشوب خیابانی، با محوریت عناصر ایران‌ستیز و مزدور بیگانه، به عنوان «برگ چانه زنی» و «تهدید نظام» استفاده می کنند، این‌بار دیگر همه‌ی ملاحظات و پرده‌پوشی‌های منافقانه را کنار نهادند و بار دیگر، بدون این که کوچک‌ترین اشاره‌ای به نقش اشرار مسلح و سازمان‌یافته در فتنه‌گری، خواستار مجازات حافظان نظم و امنیت کشور شدند تا پیوندهای مشکوک خود را  که بسیاری از وقایع تلخ در نظام از ترور ناجوانمردانه شهیدان رجایی و باهنر تا زمینه سازی برای بر اندازی در سال ۸۸ را در کارنامه دارند نیز در پنهان خود کمتر از خواست میر حسین را مطالبه نمیکنند.

به این فراز از بیانیه ۷۷ نفر اصلاح طلب دقت کنید: «اکنون و در شرایطی که مردم شریف ایران در نتیجه پی‌گیری سیاست‌های سرنوشت‌سازی که نقش چندانی در شکل‌گیری آن نداشته‌اند تحت فشارهای شدید اقتصادی و معیشتی حاصل از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی قرار دارند و معضلاتی همچون فساد، بیکاری، فقر، نابرابری و ناکارآمدی بی‌علاج مانده و روز به روز بر ابعاد آنها افزوده می‌شود، باز گذاردن مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز و به رسمیت شناختن حقوق ملت مصرح در قانون اساسی کم‌ترین توقعی است که می‌توان از حاکمان داشت. در وضعیتی که حکومت بایستی در کنار مردمان خویش و به‌ویژه مستضعفان قرار گیرد و دست یاری به سوی آنها دراز کند ایستادن در برابر مردم عاصی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست».

واقعا وقتی به عمق نوشته خصوصا انتهای جمله توجه میکنم بدین واقعیت اشراف می یابم که هم میر حسین موسوی و هم اصلاح طلبان در اصل یک چیز را مطالبه میکنند او بی پرده و اینها در پرده نفاق. والسلام

حمیدرضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد