چه یارانه‌هایی در دی ماه پرداخت می‌شود؟
چه یارانه‌هایی در دی ماه پرداخت می‌شود؟
در ماه آینده دولت وظیفه دارد که یارانه نقدی، یارانه معیشتی بنزین و کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند که در مجموع واریزی دولت برای این یارانه‌ها در ماه آینده بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد دولت موظف است که در دی ماه سه یارانه، نقدی، معیشتی بنزین و کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. در مجموع مبلغ واریزی دولت برای یارانه ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان برآورد می‌شود.”چه یارانه‌هایی در دی ماه پرداخت می‌شود؟

یارانه معیشتی بنزین
چهاردهمین مرحله یارانه معیشتی بنزین در دی ماه امسال پرداخت می‌شود، از دی ماه گذشته این یارانه در روز دهم هر ماه پرداخت می‌شود.
مبلغ این یارانه با توجه به تعداد اعضای خانوار تغییر می‌کند، مبلغ این یارانه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.
حدود ۶۰ میلیون خانوار این یارانه را دریافت می‌کنند که در مجموع دولت برای پرداخت این یارانه در مجموع ۲۵۸۳ میلیارد تومان هزینه می‌کند.
یارانه نقدی
صدونوزدهمین مرحله یارانه نقدی نیز طبق روال یک سال اخیر در روز بیستم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
۷۸ میلیون نفر از جمعیت کشور این یارانه را دریافت می‌کنند و مبلغ آن طی چندسالی که از آغاز واریز آن می‌گذرد تغییر نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.
بودجه پرداخت یک ماه یارانه نقدی در مجموع ۳۵۶۶ میلیارد تومان است.”چه یارانه‌هایی در دی ماه پرداخت می‌شود؟ “
در حالی که در بودجه سال آینده برای پرداخت این یارانه در ۱۲ ماه و به ۷۸ میلیون نفر ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد در نظر گرفته شده، اما از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کرده که سه دهک را از جمعیت یارانه‌بگیران حذف کند.
مطالعه بیشتر:
 یارانه ۱۰۰ هزار تومانی در آذر پرداخت می‌شود؟
یارانه ۱۰۰ هزار تومانی
دولت برای محدودیت‌های کرونایی دوهفته‌ای که در آذر ماه اجرا کرد، بسته‌های حمایتی از خانوارهای آسیب‌پذیر در نظر گرفته که یکی از آنها پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومان است.
قرار است این کمک بلاعوض در چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند پرداخت شود.
طبق اعلام دولت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور به عنوان مشمولان این طرح شناسایی شده‌اند و به‌ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان به مدت چهار ماه پرداخت می‌شود.
اولین مرحله آن که قرار بود در آذر ماه پرداخت شود هنوز انجام نشده و اما روابط عمومی وزارت کار در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرد که حتما پرداخت می‌شود.
در مجموع برای ۱۱ میلیون خانواری که مشمول این طرح شده‌اند هر ماه ۲۹۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
  • منبع خبر : تجارت نیوز