چوب مبارزه با فساد در فروش نفت را می خورم
چوب مبارزه با فساد در فروش نفت را می خورم
وزیر نفت با بیان اینکه هر زمان که اسم بابک زنجانی را می آورم تا دو هفته عده‌ای به ما حمله می‌کنند، گفت: برای مقابله با فساد در فروش نفت مقابله و ایستادگی می‌کنم، چوبش را هم می‌خورم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  وزیر نفت گفت: برای مقابله با فساد در فروش نفت مقابله و ایستادگی می‌کنم، چوبش را هم می‌خورم.

«بیژن نامدار زنگنه» امروز (شنبه) در نشست هم اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت، با بیان اینکه مبارزه با فساد وظیفه یک دستگاه نیست و همه باید به رفع این موضوع کمک کنند افزود: باید با فساد در هر سطحی برخورد کرد تا از گسترش آن به افراد سالم جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه صنعت نفت مانند بانک و جواهرفروشی کشور است، اضافه کرد: در تخلفات اداری نباید به افراد ترحم کرد، بلکه باید به شدت با آن برخورد کرد.
وزیر نفت از فروش فرآورده‌های نفتی، قراردادها و مناقصه ها به عنوان بخش های فسادزای نفت نام برد و گفت: هیچ‌کس مبارزه با فساد را باور نمی‌کند مگر اینکه مدیران ارشد، رفتار ضدفساد داشته باشند و با آن برخورد کنند.
وی تاکید کرد: یک لکه کوچک در بحث فساد به مقام های عالی نظام نمی چسبد.
زنگنه به ماجرای بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: برند «نفت‌خواری» مختص بابک زنجانی است و هیچ‌گاه نمی‌توان از آن گذشت.
وی تصریح کرد: هر زمان که اسم بابک زنجانی را می آورم تا دو هفته عده‌ای به ما حمله می‌کنند.
زنگنه تاکید کرد: برخی در دزدی از بیت المال جسارت یافته اند که باید با آنان برخورد شود.
وزیر نفت افزود: اکنون مردم برای چند هزار تومان گرفتار هستند، اما برخی میلیاردها تومان فساد می‌کنند که نباید به آنها ترحم کرد.
وی با تاکید بر لزوم برخورد با فساد گفت: انتظار ما از بازرسی فقط کشف فساد است.
زنگنه به مفاسد کشف شده در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: ماجرای بابک زنجانی، دکل گمشده، پتروشیمی و اکتشاف از این موضوعات کشف شده هستند.
وزیر نفت با گلایه از افرادی که تهمت و افترا می زنند، گفت: برخی با غرض به عده‌ای تهمت و افترای فساد می‌زنند که باید با آنان برخورد شود.
وی تاکید کرد: در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد.
زنگنه با ذکر مثالی اظهار داشت: اگر روزانه یک کامیون گازوئیل وارد نیروگاه شود و جای گازوییل، آب به مخزن تحویل داده شود، هیچ فردی به جز راننده و تحویل گیرنده خبردار نمی شوند. هر کامیون حدود ۳۰ هزار لیتر گازوئیل دارد که اگر هزار تومان نیز بفروشند در یک سال معادل ۱۱ میلیارد تومان می شود.
وی ادامه داد: اکنون گازوییل به صورت مجانی در اختیار نیروگاه ها قرار می‌گیرد که امکان تخلف وجود داشته است.
وزیر نفت اضافه کرد: برخی برای مقابله با فساد در این بخش پیشنهاد می دهند که قیمت را اصلاح کنند.
زنگنه، با انتقاد از کم کاری بخش حراست در مقابله با مفاسد مالی گفت: «رئیس حراست یکی از بخش ها خودش در حال دزدی نفت بود به طوری که چند متر زیر زمین، خط لوله را سوراخ کرده و نفت بر می داشتند.»
وی به بسترهای فسادزا در فروش نفت اشاره کرد و گفت: برای مقابله با فساد در فروش نفت مقابله و ایستادگی می‌کنم، چوبش را هم می‌خورم.
وزیر نفت تصریح کرد: از امانت مردم که در دستم است با قدرت محافظت می‌کنم.

  • منبع خبر : ایران آنلاین