چگونه آمریکا، مرکز جدید استخراج بیت‌کوین جهان شده است؟
چگونه آمریکا، مرکز جدید استخراج بیت‌کوین جهان شده است؟
قبل از این‌که چین تصمیم بگیرد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین خود را از دورخارج کند، آن‌ها گروه گروه در حال ترک کشورشان بودند و اطلاعات جدید ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قبل از این‌که چین تصمیم بگیرد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین خود را از دورخارج کند، آن‌ها گروه گروه در حال ترک کشورشان بودند و اطلاعات جدید دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که احتمالا به ایالات‌متحده هدایت شده‌اند.”چگونه آمریکا، مرکز جدید استخراج بیت‌کوین جهان شده است؟”

به گزارش سی ان بی سی، ایالات‌متحده به‌سرعت به دنیای محبوب استخراج بیت‌کوین تبدیل و دومین مقصد بزرگ استخراج روی کره زمین شده است که از آوریل ۲۰۲۱ تقریبا ۱۷ درصد کل استخراج‌کنندگان بیت‌کوین جهان را تشکیل می‌دهد البته این تعداد به میزان ۱۵۱ درصد بیشتر از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ است.

‌دارین فاینشتاین، بنیان‌گذار شرکت بلاک‌کپ و کور ساینتیفیک گفت: «طی ۱۸ ماه گذشته، رشد جدی در زیرساخت‌های ماینینگ در ایالات‌متحده داشته‌ایم و در عملیات ماینینگ متوجه جابجایی گسترده‌ای به آمریکای‌شمالی و بیشتر به ایالات‌متحده شده‌ایم.»

البته این اطلاعات شامل خروج گسترده ماینرها از چین که منجر به حذف نیمی از استخراج‌کنندگان در جهان شده‌است، نیست بلکه به گفته کارشناسان، سهم ایالات‌متحده از بازار ماینینگ حتی بیشتر از آن است که اعداد نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده دانشگاه کمبریج، درست قبل از آغاز ممنوعیت استخراج در چین، این کشور ۴۶ درصد از کل هش‌ریت جهان (اصطلاحی برای توصیف قدرت و سرعت عملیات محاسباتی ماینر برای استخراج بیت‌کوین) را به خود اختصاص داده‌بود اما در سپتامبر ۲۰۱۹، کاهش شدید  ۷۵.۵ درصدی داشته و با توجه به مهاجرت کنونی ماینرها، این درصد احتمالا بسیار کمتر نیز شده است.”چگونه آمریکا، مرکز جدید استخراج بیت‌کوین جهان شده است؟”

فرد تیل از هولدینگ ماراتون دیجیتال ابراز کرد: ۵۰۰ هزار ماینر چینی در جستجوی خانه در ایالات‌متحده هستند. در صورت استقرار این ماینرها، تا پایان سال ۲۰۲۲ آمریکای‌شمالی نزدیک به  ۴۰درصد از هش‌ریت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

کعبه آمال ماینرها

تسلط روزافزون آمریکا اقبالی است که با برنامه‌ریزی حاصل شده‌است. ایالات‌متحده سال‌هاست بی سروصدا در حال ایجاد ظرفیت میزبانی خود است. قبل از این‌که واقعا ماینرهای بیت‌کوین به آمریکا بیایند، شرکت‌ها در سراسر این کشور آماده‌بودند که اگر زیرساخت‌های مناسب وجود داشته‌باشد، در ایالات متحده کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند و به‌نظر می‌رسد که این پیش‌بینی در حال به وقوع پیوستن است.

هنگامی که بیت‌کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ سقوط کرد و بازار رمزنگاری وارد یک رکود چند ساله شد، تقاضای زیادی برای مزارع بزرگ بیت‌کوین وجود نداشت و ماینرهای آمریکایی از این فرصت استفاده کرده و اکوسیستم ماینینگ را در ایالات‌متحده گسترش دادند.

مایک کولیر، مدیرعامل شرکت ارز دیجیتال فوندری (Foundry)، انتقال‌دهنده بیش از ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات استخراج در آمریکای شمالی اظهار کرد: ماینرهای بزرگ و شرکت‌های عمومی توانستند سرمایه خود را برای خریدهای بزرگ جمع کنند.

به گفته کولیر، شرکت‌هایی مانند کور ساینتیفیک، Core Scientific، (یک اپراتور استخراج رمزارز درآمریکای شمالی) فضای میزبانی را در طول رکود رمزنگاری ایجاد می‌کردند به‌طوری که آن‌ها توانایی استفاده از تجهیزات جدید را داشتند.

وی گفت: «اکثر تجهیزات جدید تولید شده از ماه مه سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۰ به ایالات‌متحده و کانادا ارسال شده‌است.»

الکس برمر از معدن Luxor Mining، (یکی از استخرهای رمزنگاری شده که برای استخراج‌کنندگان پیشرفته ساخته شده‌است) بیان کرد: رشد بازارهای سرمایه و ابزارهای مالی درحوزه رمزارز نقش زیادی در صعود سریع این صنعت در ایالات‌متحده داشته‌ است. اپراتورهای آمریکایی به محض اطمینان از تامین مالی با استفاده از سوابق چندساله سودآوری و سرمایه موجود به‌عنوان وثیقه، به سرعت در حال گسترش هستند.

نقش مثبت کووید-۱۹

اگرچه شیوع همه‌گیری باعث زیان بخشیدن به بخش بزرگی از اقتصاد شد اما مزیت‌هایی برای شرکت‌های بزرگ آمریکایی ایجاد کرد.

براندون آرواناقی، مهندس استخراج بیت کوین توضیح داد: چاپ پول طی همه‌گیری به معنای نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر بود. ‌مردم به دنبال مکان‌هایی برای سرمایه‌گذاری بودند. هیچ زمان این مقدار تمایل به سرمایه‌گذاری وجود نداشته‌است و بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها وارد عملیات استخراج بیت‌کوین شدند.

ازآنجا که استخراج‌کننده‌ها به نسبت در یک صنعت کم حاشیه رقابت می‌کنند، جایی که تنها هزینه متغیر آن‌ها معمولا انرژی است، انگیزه آن‌ها برای مهاجرت به سوی ارزان‌ترین منابع انرژی جهان افزایش می‌یابد. ایالات‌متحده به‌عنوان یکی از این مقاصد، دارای ارزان‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر کره زمین است.

گرچه نیک کارتر از شرکای شرکت  Castle Island Ventures اظهار کرد: منابع تامین انرژی استخراج رمز ارز در ایالات‌متحده کاملا تجدیدپذیر نیست بلکه در اینجا استخراج‌کنندگان فقط در انتخاب منابع تجدیدپذیر و خرید انرژی‌های کربن آفست راحت‌تر عمل می‌کنند.”چگونه آمریکا، مرکز جدید استخراج بیت‌کوین جهان شده است؟”

به گفته وی مهاجرت استخراج‌کنندگان به آمریکا قطعا مثبت است و انتقال هش‌ریت به ایالات‌متحده، کانادا و روسیه به معنای حجم پایین‌تر کربن است.

  • منبع خبر : ایران جیب