کاهش بلیت‌های کنسلی هواپیما
کاهش بلیت‌های کنسلی هواپیما
بسیاری از ایرلاین‌های آمریکا و کانادا از کاهش تعداد بلیت‌های کنسل شده و ارتقای برخی از خطوط پروازی خبر داده اند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، از شرکت‌های هواپیمایی فعال در ایالات متحده آمریکا و کانادا روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که تعداد بلیت‌های لغو شده هواپیما کاهش یافته و رزرو ‌بلیت در برخی از مسیرهای پروازی نسبت به یکی دو ماه گذشته بهبود یافته است.”ایرلاین ‌ها از کاهش بلیت‌های کنسلی هواپیما خبر دادند”

شرکت یونایتد ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و ایر کانادا که از برترین و بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در آمریکای شمالی به شمار می روند، با ابراز امیدواری در خصوص آینده صنعت هوایی اعلام کرده اند که به نظر می رسد بخشی از مسافران قصد دارند در ماه‌های آینده سفرهای ضروری خود را که تاکنون به علت شیوع گسترده ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، از سر بگیرند و به همین سبب رشد قابل توجهی در رزرو بلیت در برخی از مسیرهای پروازی پرتردد و پرطرفدار مشاهده شده است.

بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، همزمان با شروع گسترده و پاندمی کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین‌ها به منظور جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر این ویروس خطرناک و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق در آوردند.

همین لغو پروازها موجب شد که شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان ضرر و زیان‌های مالی گسترده ای را متحمل شود و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزای آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد.”ایرلاین ‌ها از کاهش بلیت‌های کنسلی هواپیما خبر دادند”

حالا به نظر می رسد که با برداشته شدن محدودیت‌های سخت گیرانه از سوی دولت کشورهای مختلف، برخی از مسیرهای پروازی پرتردد از ماه‌های آینده فعال شده و ایرلاین‌ها نیز با ظرفیت بیشتری فعالیت و پروازهای خود را از سر خواهند گرفت.

برای انصراف از پرواز باید تا قبل از ۲۴ ساعت مانده به پرواز طی تماس با قاصدک ۲۴ آن را به اطلاع همکاران ما برسانید. قابل توجه است که قوانین کنسلی هر چارتر کننده متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، قاصدک ۲۴ از شما می خواهد اطلاعاتی مثل نام مسافر، شماره بلیط، شماره کارت بانکی و … به شماره خاصی پیامک نمایید. سپس درخواست کنسلی و استرداد هزینه را به چارتر کننده یا شرکت هواپیمایی مربوطه ارسال و آن را پیگیری می نماید و تنها در صورت پذیرش این درخواست از سوی چارتر کننده یا شرکت هواپیمایی، جریمه از قیمت بلیط کسر شده و کل بقیه پول، به طور آنلاین بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت به حساب مسافر برمی گردد. همچنین در صورتی که تاخیر پرواز کمتر از ۲ ساعت باشد، کنسلی پرواز مطابق با جریمه های تعریف شده ایرلاین یا چارتر کننده لحاظ می گردد اما اگر پرواز با تاخیر بیش از ۲ ساعت یا نقص فنی دچار شد و در نهایت منجر به انصراف شما از پرواز شد، در مورد پروازهای چارتر ارائه اصل بلیط مهر و تایید شده توسط ایرلاین مستقر در فرودگاه به قاصدک ۲۴ ضروری است و در مورد مورد بلیط های سیستمی ارائه تصویر بلیط مهر شده (از طریق ایمیل یا فاکس) کافی است. بدیهی است پس از انجام این امر همکاران ما در بخش پشتیبانی، درخواست انصراف شما را پیگیری می نمایند.
  • منبع خبر : ایسنا