کاهش سهمیه سوخت وانت بارها
کاهش سهمیه سوخت وانت بارها
به تازگی خبری مبنی بر اینکه سهمیه‌ بنزین وانت‌بارها بتدریج هر ماه ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش می‌یابد، منتشر شد و این شائبه را به وجود آورد که ممکن است سهمیه خودروها به تدریج کاهش یابد؛ اما سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن رد این شائبه ماجرای کاهش سهمیه را توضیح داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فاطمه کاهی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای کاهش سهمیه خودروها وجود ندارد، اظهار کرد: قرار نیست که سهیه سوخت خودروها تغییری پیدا کند و در تغییر خصوص سهمیه وانت بارها از لیتراژ به اعتباری نیز باید گفت که این موضوع تا پایان خردادماه به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده وهیچ تغییری انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده پس از پایان مهلت تعیین شده سهمیه وانت بارهای درون وبرون شهری از لیتراژ به اعتباری تغییر یابد، تاکید کرد: این موضوع ارتباطی با کاهش سهمیه سوخت خودروها ندارد و جای نگرانی برای این موضوع نیست.

به تازگی دفتر کالای سازمان راهداری از کاهش سهمیه بنزین پایه وانت‌بارها از یک تا دو ماه آینده خبر داد و اعلام کرد که سهمیه‌ها بتدریج هر ماه ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش می‌یابد و این تصمیم جهت یکدست شدن ناوگان حمل و نقل بار درونشهری و برونشهری گرفته شده است. در حال حاضر سهمیه بنزین پایه برای وانت‌بارهای کم‌مصرف ۳۰۰ لیتر در ماه و برای وانت‌بارهای پرمصرف ۴۰۰ لیتر در ماه است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ در ‌مصوبه کارگروه، مقرر شد ‌ظرف دو ماه، وزارت راه و شهرسازی درباره وانت‌بارهای برون‌شهری و وزارت کشور در باره وانت‌بارهای درون شهری تمهیدات لازم را بیندیشند تا پس از دو ماه، سهمیه‌های تخصیص داده شده (سهمیه بنزین پایه) به تدریج کاهش یابد و براساس پیمایش و کارکرد، سهمیه سوخت به این ناوگان اختصاص یابد.

دغاغله ادامه داد: در همین راستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه‌های ثبت نام ناوگان و رانندگان وانت‌بارها را از سال گذشته راه اندازی کرد، ثبت نام راننده‌های وانت‌بارها و وانت‌بارها به دو طریق پیش بینی شد یعنی شامل حضوری و غیر حضوری بود، نحوه ثبت نام حضوری این گونه بود که متقاضیان می‌توانستند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها و هم چنین مراکز عمده بار و پایانه‌های بار مراجعه‌ و آنجا ثبت‌نام کنند و راننده وانت و ناوگان یک کد به نام کد شناسه یا کد هوشمند دریافت کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: ثبت نام غیر حضوری هم بدین شکل بود که متقاضیان به سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه می‌کنند، به بخش کارت هوشمند وانت بار، وارد می‌شوند و ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.

  • منبع خبر : ایسنا