کاهش شاخص بورس تا یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد
کاهش شاخص بورس تا یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد
شاخص کل بورس امروز و برای دومین بار در هفته جاری به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس امروز با ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۶۱۶۵ واحد کاهش به رقم ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد رسید.

امروز یک میلیون معامله به ارزش ۸۷ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال انجام شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۴۷۳ واحد کاهش به کانال ۱۸ هزار واحد عقب‌گرد کرد و در رقم ۱۸ هزار و ۷۰۱ واحد ایستاد.

معامله گران این بازار ۷۶۲ هزار معامله به ارزش ۸۳ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال انجام دادند.”کاهش شاخص بورس تا یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد”

سنگ آهن گوهرزمین، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.کاهش شاخص بورس تا یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد

شاخص کل بورس با افتی ۳٫۱ درصدی وارد کانال یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحدی شد. محدوده‌ای که برخی تحلیلگران آنرا سطحی حمایتی برای شاخص کل می‌دانند. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۱٫۳ درصد افت را تجربه کرد.

در پایان معاملات امروز که با فشار عرضه در اکثر نمادهای شاخص‌ساز همراه بود، فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد شستا نیز با معاملات منفی خود بیش از ۱۶۰۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشت.

ارزش معاملات امروز اما نسبت به روز گذشته کاهش داشت تا روند صعودی ارزش معاملات نیز امروز به پایان برسد. امروز همچنین معاملات فرابورس نیز با افت چشمگیری مواجه شد و شاخص این بازار نیز حدود ۲٫۵ درصد افت کرد.

در میان گروه‌های صنعت نیز گروه خودرو، فلزات اساسی و مواد شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و نماد شستا نیز پرمعامله‌ترین نماد بورس بود.

  • منبع خبر : ایسنا