کاهش عوارض صادراتی مرغ
کاهش عوارض صادراتی مرغ
ستاد تنظیم بازار میزان عوارض صادراتی مرغ گوشتی تا خرداد ماه امسال را ۱۵۰۰ تومان تعیین و تصویب شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ستاد تنظیم بازار میزان عوارض صادراتی مرغ گوشتی تا خرداد ماه سال امسال را ۱۵۰۰ تومان تعیین و تصویب شد.”کاهش عوارض صادراتی مرغ گوشتی”

براساس جلسه مورخ ۲۵ فروردین سال ۹۹ این موضوع مربوط به اصلاحی بند ۴ مصوبات نامه شماره ۶۰/۲۳۶۴۶ مورخ ۱۷ فروردین ۹۹ است پیشتر عوارض صادراتی مرغ ۵ هزار تومان بود که بر اساس مصوبه به ۱۵۰۰ تومان تا خرداد ماه کاهش یافت.

در روزهای گذشته نیز صادرات مرغ از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام آزاد شده بود. همچنین اخیر افکار عمومی شاهد اقدام غیر اخلاقی و خارج از عرف برخی مراغداری ها نسبت به کشتن جوجه های یک روزه بوده است.

 وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای، رفع ممنوعیت صادرات جوجه‌های یک روزه گوشتی، تخم‌مرغ نطفه دار گوشتی، گوشت مرغ و جوجه یک روزه تخم‌گذار را به رئیس کل گمرک ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه که خطاب به رئیس کل گمرک نوشته شده آمده است که «با توجه به پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر درخواست رفع ممنوعیت صادرات برخی محصولات طیور جهت جلوگیری از زیان تولید کنندگان، بدینوسیله به کلیه گمرکات اجرایی کشور اطلاع رسانی گردد که صادرات اقلام ذیل به صورت مدیریت شده و پس از تأیید وزارت جهاد کشاورزی بلامانع است».با اینکه قیمت مرغ در روزهای گذشته کاهش داشته و حالا به حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده است اما به نظر می‌رسد مساله مهم در رفع ممنوعیت صادرات این محصول شیوه مدیریت آن است؛ به گونه‌ای که بتوان از بروز دوباره نوسانات قیمت در این بازار جلوگیری کرد.”کاهش عوارض صادراتی مرغ گوشتی”

به دلیل اینکه مرغ صادراتی ایران به عمان برند “حلال” دارد و عمانی‌ها نیز روی این موضوع حساس هستند، در صورت تداوم این اقدام مرغ ایرانی می‌تواند جای خود را در بازار عمان باز نماید.”کاهش عوارض صادراتی مرغ گوشتی”

مرغ به صورت طبیعی از ۵ تا ۱۱ سال عمر می‌کند البته به نژاد نیز بستگی داردبا توجه به نژاد در مرغداری تجاری یک جوجهٔ گوشتی تا قبل از کشتار تنها شش هفته زندگی می‌کند.

جوجه‌های نیمه گوشتی و پرورش یافته در محیط باز تا ۱۴ هفته هم نگهداری می‌شوند. مرغ های تخمگذار هم تا یک سال حدود ۳۰۰ تخم می گذارند و پس از آن توانایی آنها در تخمگذاری کاهش می‌یابد و به کشتارگاه فرستاده می‌شوند.

نحوه بسته بندی فیله سینه مرغ منجمد

  • باید خالی از استخوان وپوست باشد.
  • بسته بندی کارتنی ۹ ظرف یک کیلوگرمی
  • “کاهش عوارض صادراتی مرغ گوشتی”
  • بسته بندی کارتنی ۴ ظرف ۲٫۵ کیلو گرمی
  • هر کارتن ران مرغ ۱۰ ظرف با وزن هر کدام یک کیلوگرم ودارای ۳ – ۴ عدد ران مرغ میباشد

نحوه بسته بندی جگر مرغ

بسته بندی کارتن جگر مرغ ۸۱۰۰ گرم ودارای ۱۸ ظرف ۴۵۰ گرمی باشد

  • منبع خبر : فارس