کاهش قیمت تخم مرغ
کاهش قیمت تخم مرغ
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت تخم مرغ از ماه گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مهدی یوسف خانی اظهار کرد: نرخ مصوب هرکیلو تخم مرغ ۱۱ هزارتومان است که در حال حاضر کمتر از این مقدار یعنی کیلویی ۱۰ هزار تومان و هر شانه ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.”کاهش قیمت تخم مرغ طی یک ماه گذشته”

وی با بیان اینکه قیمت خرید عمده تخم مرغ از واحدهای تولیدی به حدود ۹ هزار تومان رسیده و کاهشی بوده است، گفت: تا یک ماه قبل قیمت هر شانه تخم مرغ به ۳۰ هزارتومان هم رسید ولی طی این مدت با کاهش حدود ۱۰ هزار تومانی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا براساس مشاهدات میدانی تخم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران با قیمت هر شانه ۲۳ هزار تومان هم به مصرف کنندگان عرضه می شود.

دکتر سید محسن ابوترابی در خصوص اجرای طرح ارتقای کیفیت تخم مرغ در مراکز عرضه استان، اظهار کرد: فاز نخست این طرح از ابتدای تیرماه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت های استان البرز آغاز شده است.

وی با توجه به ضرورت اجرای طرح ارتقای کیفیت تخم مرغ که در دو سطح ممتاز و معمولی در مراکز فروش عرضه می‌شود، گفت: در این میان تعدادی از واحدهای بسته بندی تخم مرغ، درج برچسب که نشان دهنده رتبه تخم مرغ باشد را رعایت نکرده اند که در این خصوص تذکرات لازم داده شده تا این موارد را هرچه زودتر اجرایی کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز افزود: یکی دیگر از الزامات طرح ارتقای کیفیت تخم مرغ این است که تخم مرغ‌های بسته بندی شده در مراکز عرضه در یخچال نگهداری شوند، خوشبختانه تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان که در فاز نخست اجرای این طرح بررسی شده اند به صورت ۱۰۰ درصدی این موارد را رعایت کرده اند.

ابوترابی با بیان اینکه تیم‌های بازرسی دامپزشکی استان البرز نحوه عرضه یخچالی و بسته شده تخم مرغ در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت ها را به طور پیوسته رصد می‌کنند، عنوان کرد: تعدادی از هایپر مارکت های فعال در سطح استان البرز هنوز به صورت کامل این طرح را اجرایی نکرده اند و اخطارهای لازم بابت این مهم به این مراکز داده شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت های استان البرز باید تخم مرغ را به صورت بسته بندی عرضه کنند و علاوه بر آن ضروری است که برچسب نشان رتبه تخم مرغ نیز بر روی بسته بندی آن درج شده باشد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز اشاره کرد که از ابتدای شهریورماه نیز تمامی واحدهای عرضه کننده تخم مرغ از جمله بقالی‌ها و خواربار فروشی‌ها نیز باید الزامات طرح ارتقای کیفیت تخم مرغ مشتمل بر رعایت رتبه بندی، بسته بندی و همچنین نگهداری آن در یخچال را اجرایی کنند.

  • منبع خبر : ایسنا