کاهش قیمت فلزات گرانبها با کاهش ریسک‌ گریزی/ ادامه روند عقب نشینی فلز زرد
کاهش قیمت فلزات گرانبها با کاهش ریسک‌ گریزی/ ادامه روند عقب نشینی فلز زرد
قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته و آخرین روز معاملاتی در ایالات متحده کاهش یافت. فلزات گرانبها به عنوان بازار امن سرمایه‌گذاری در وضعیت دفاعی قرار گرفته‌اند چرا که تمایلات ریسک‌پذیری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تا حدودی افزایش یافته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اگرچه شاخص‌های سهام در ابتدای هفته روند افزایشی در پیش گرفته بود اما معاملات در روزهای پایانی هفته با عقب‌نشینی شاخص‌ها همراه بود، این مسئله ناشی از شرایط آرام ژئوپلتیکی است که معاملات تابستانی را با آرامش همراه کرده است. بر این اساس طلای آتی آگوست با ۱۷.۲۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۱۲.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۶۹ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۶۴ دلار در هر اونس معامله شد.” کاهش قیمت فلزات گرانبها با کاهش ریسک‌ گریزی

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی در پایان روز معاملاتی عقب نشینی کردند و در مجموع معاملات کل هفته هم روند نزولی به ثبت رساندند. به نظر می‌رسد از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازارها شیوع و گسترش ویروس کرونای دلتا در کشورهای مختلف جهان است که نگرانی‌هایی را در رابطه با اعلام محدودیت‌های جدید ایجاد کرده است.

از جمله داده‌های اقتصادی منتشر شده در روز جمعه گزارش خرده فروشی ماه ژوئن بود که نسبت به ماه می‌۰.۴ درصد کاهش داشته است آن هم در حالی که خرده فروشی ماه می‌خود نسبت به ماه آوریل کاهش ۱.۳ درصدی به ثبت رسانده بود.

در دیگر خبرهای روز گذشته، پس از اعمال فشارهای حکومت مرکزی چین در هنگ کنگ، دولت بایدن به کسب و کارهای آمریکایی نسبت به فعالیت‌ها در هنگ کنگ هشدار داد.

بر اساس گزارش‌ها، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه ژوئن ۰.۳ درصد نسبت به ماه می‌و ۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. این اعداد بر خلاف پیش‌بینی‌های غلط بازار در رابطه با شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده، مطابق با انتظارات بازار بوده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت در حالی که قیمت نفت خام نیمکس بدون تغییر قابل توجهی باقی ماند و هر بشکه نفت خام به قیمت ۷۲ دلار به فروش رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳۲۴ درصدی معامله شد.

کاهش قیمت فلزات گرانبها با کاهش ریسک‌ گریزی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملاتی آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است و روند صعودی جدیدی در نمودارهای میله‌ای روزانه شکل گرفته است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۲۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۳۵ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح حمایت نخست طلا ۱۸۱۰ دلار در هر اونس و سطح حمایت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است.

کاهش قیمت فلزات گرانبها با کاهش ریسک‌ گریزی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی و نزولی قیمت معاملات آتی نقره در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی قیمت‌های آتی سپتامبر به ۲۸ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایت کامل ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۶.۵۷۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۲۶.۹۱ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین