کاهش قیمت گوشت و مرغ ادامه دارد
کاهش قیمت گوشت و مرغ ادامه دارد
هفته گذشته نیز قیمت مرغ و گوشت روند کاهشی خود را در بازار ادامه داد و هر کیلو گوشت قرمز 4 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار روند کاهشی خود را در هفته‌های گذشته شروع کرده و هفته گذشته نیز این کاهش قیمت ادامه یافت به طوریکه قیمت هر گوشت قرمز نسبت به هفته گذشته کیلویی ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یافت.قیمت مرغ هم در ادامه کاهش‌ها به کیلویی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

کارشناسان این حوزه می‌گویند: «قیمت گوشت گوساله تا کیلویی ۶۵ هزار تومان کاهش خواهد یافت» و دلیل آنها هم این است که تولید دام در استان‌ها به وفور است به طوری که بسیاری از آنها از تراکم مازاد دام در دامداری‌ها گله دارند و شکایت می‌کنند از اینکه کسی نیست دام آنها را خریداری کند. به نوعی آنها ناراحت از این هستند که دام‌شان در دست‌شان مانده است و باید هزینه مازاد کنند درحالی که درآمدی برای آنها ندارد.

هر کیلوگرم ران و دست گوشت گوساله ۶۷ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و چرخ کرده گوساله ۵۵ هزار تومان و گوشت منجمد ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رود. این قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته کاهشی حدود۳ تا ۴ هزار تومان در هر کیلو دارد.

 

قیمت گوشت در اواخر سال گذشته تا کیلویی ۱۲۰ هزار تومان هم افزایش یافته بود.

 قیمت هر کیلو مرغ در تهران ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رود.

قیمت سایر مشتقات مرغ هم به این ترتیب است هر کیلو ران مرغ ۹۹۰۰ تومان، ران مرغ بدون کمر ۱۱۸۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۲۸۰۰ تومان، سینه کبابی ۱۷۹۰۰ تومان، فیله مرغ ۲۵ هزار تومان، کمر مرغ ۱۶۵۰۰ تومان، کتف وبال ۱۲۵۰۰ تومان، گردن مرغ ۴۸۰۰ تومان، دل مرغ ۷۵۰۰ تومان، پای مرغ ۵ هزار تومان، سنگدان مرغ ۶ هزار تومان، جگر مرغ ۳ هزار تومان است.

* ماهی تیلاپیا ۵۳ هزار تومان

 هر کیلو گرم ماهی تیلاپیا در منطقه ۱۹ تهران ۵۳ هزار تومان و ماهی آزاد قزل‌آلا ۲۴ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت قارچ هم کیلویی ۱۵ هزار تومان است.

  • منبع خبر : فارس