کاهش معاملات مسکن
کاهش معاملات مسکن
جدیدترین گزارش از وضعیت بازار مسکن نشان می‎‌دهد تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی تهران در شهریور نسبت به شهریور سال قبل ۷۳درصد کاهش و قیمت مسکن نیز نسبت به مرداد حدود ۳ درصد افت داشته است.

معاملات مسکن ۷۳ درصد کاهش یافت

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصادپ به نقل از بانک مرکزی، بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال۱۳۹۸، به ۲.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۵.۳ و ۷۳ درصد کاهش نشان می‌دهد؛شاهد کاهش معاملات مسکن نسبت به ماه مشابه و قبل بوده‌ایم.

همچنین در شهریورماه امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۸درصد کاهش و ۵۶.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

«گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۸»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است

“خرید خانه یا اجاره آپارتمان؟ این یکی از مهم‌ترین سوالی است که تقریبا بسیاری از خانواده‌ها با آن درگیر هستند و شاید در نگاه اول خرید خانه منطقی باشد، اما باید تمام جوانب را بررسی کرد.

شاید در نگاه اول جواب این سوال ساده به نظر برسد و خیلی زود بگویید خرید خانه یا خرید آپارتمان، تصمیم بهتری است. اما شاید به همین سادگی نتوان درباره‌ این موضوع نظر داد؛ چرا که علاوه بر میزان بودجه معیارهای دیگری چون سبک زندگی، خواسته‌ها و نیازها و مواردی دیگری مهم است که به آنها می‌پردازیم.

افراد زیادی هستند که از خانه‌به‌دوش بودن و مستاجری خسته شده‌اند و سال‌های سال به امید خانه‌دار شدن تلاش می‌کنند و پول روی پول می‌گذارند، اما چه فایده که تا به خرید خانه نزدیک می‌شوند، قیمت خانه و آپارتمان افزایش پیدا می‌کند. با بررسی وضعیت بازار مسکن در یک سال گذشته می‌بینیم که قیمت آپارتمان در تهران و دیگر شهرهای ایران به شکل وحشتناکی بالا رفته و قدرت خرید مردم نیز کمتر شده است. گرچه هنوز این افراد تلاش می‌کنند با وام و قرض هم که شده آپارتمان یا خانه‌ای را برای خود بخرند.

کمی اگر قیمت خانه در تهران یا قیمت آپارتمان در تهران را جستجو کنید، آگهی‌های زیادی می‌بینید که قیمت سرسام‌آور املاک در آنها باور کردنی نیست. به همین دلیل برخی به دلایل مختلف پرونده خانه‌دار شدن را مختومه کرده‌اند.”

  • منبع خبر : مهر