کاهش ۲۰ هزار واحدی بورس/ شاخص کل به کانال ۱.۸ میلیون واحدی بازگشت
کاهش ۲۰ هزار واحدی بورس/ شاخص کل به کانال ۱.۸ میلیون واحدی بازگشت
بورس تهران در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز با افت ۲۰ هزار واحدی روبه رو شد و در کانال ۱.۸۹۵ میلیون واحدی قرار گرفت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد معاملات امروز چهارشنبه یک مرداد بورس تهران با رشد منفی ۲۰ هزار و ۷۰۰ واحد همراه شد و سبب شد شاخص کل بورس بار دیگر به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی بازگردد. در حال حاضر شاخص کل ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ واحد بوده و شاخص اول نیز با منفی ۴ هزار و ۳۸۳ واحد به ۵۰۳ هزار و ۲۲۶ واحد رسیده است. ارزش بازار در حال حاضر ۷ هزار هزار میلیارد تومان بوده و در یک ساعت نخست معاملات ۵۹۰ هزار فقره معامله به ثبت رسیده است.” کاهش ۲۰ هزار واحدی بورس”

فولاد و فارس با تأثیرگذاری منفی ۴۵۰۰ واحدی مؤثرترین نمادها در کاهش شاخص بورس بودند. صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و بانک‌ها و سیمانی‌ها از مهمترین شرکت‌های قرمز پوش بازار هستند. شرکت‌های پتروشیمی نیز در مقایسه با امروز با رشد منفی مواجه شدند.

سامانه سنا با هدف گردآوری سیستماتیک داده های معاملاتی بازار ارز و نقل و انتقالات ارزی در سطح صرافی های سراسر کشور طراحی و راه اندازی شده و کلیه صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی، اطلاعات معاملاتی خود اعم از فروش و خرید را در این سامانه به ثبت می رسانند که از میانگین این معاملات و نرخ های ثبت شده، رقم میانگینی محاسبه و اعلام می شود که به آن نرخ سنا اطلاق می شود.

نرخ‌های میانگین موزون سنا بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در ” سامانه نظارت ارز (سنا) ” توسط بانکها و صرافی‌های مجاز کل کشور است.” کاهش ۲۰ هزار واحدی بورس”

به نقل از صدا وسیما، طبق مصوبه سازمان بورس کارمزد معاملات در بورس از فردا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. این مصوبه به مدیران عامل بورس، فرابورس، سپرده گذاری مرکزی، مدیریت فناوری و رایان بورس اعلام شد و از اول مرداد اجرایی می‌شود.

بر اساس این خبر هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار این تصمیم را با هدف کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار اتخاذ کرده است.

همچنین بر اساس این مصوبه، ۳۰ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات در بورس‌, فرابورس و شرکت‌های کارگزاری به‌صورت روزانه به حساب صندوق سرمایه گذای مشترک توسعه بازار سرمایه واریز می‌شود.

  • منبع خبر : مهر