کاهش ۵۰درصدی چک‌ های برگشتی در فروردین۱۴۰۰ / بیش از ۶.۹میلیون فقره چک معامله شد
کاهش ۵۰درصدی چک‌ های برگشتی در فروردین۱۴۰۰ / بیش از ۶.۹میلیون فقره چک معامله شد
براساس گزارش بانک مرکزی، در فروردین امسال تعداد و ارزش چک‌های برگشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۵ و ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد براساس گزارش بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله شده در فروردین ۱۴۰۰، بیش از ۶.۹ میلیون فقره چک به ارزش حدود ۱۴۹۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور مبادله شده است که با توجه به تعطیلی نیمه اول فروردین و همچنین اعمال قرنطینه عمومی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نیمه دوم فروردین، آمار چک‌های مبادله شده این ماه نسبت به اسفند ۹۹ از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۲۷.۸ و ۴۲.۷ درصد کاهش یافته است.” کاهش ۵۰درصدی چک‌ های برگشتی در فروردین۱۴۰۰ ”

 

براساس این گزارش، حدود ۶.۴ میلیون چک در فروردین ۱۴۰۰ وصول شده یعنی از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۹۱.۸ و ۸۹.۳ درصد از چک‌های مبادله شده، اعلام وصول شده است. همچنین در فروردین سال جاری ۵۶۹ هزار چک به ارزش ۱۵۸ هزار میلیارد ریال برگشت خورده یعنی از نظر تعداد و ارزش ۸.۲ و ۱۰.۷ درصد از چک‌ها برگشت خورده است.

کاهش محسوس آمار چک‌های برگشتی نسبت به فروردین ۹۹
مقایسه آمار چک‌های برگشتی فروردین ۱۴۰۰ با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله شده از ۱۸.۳ در فروردین ۹۹ به ۸.۲ در فروردین ۱۴۰۰ رسیده است که کاهش حدود ۵۵ درصدی چک‌های برگشتی را نشان می‌دهد. علاوه بر این نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله شده هم از ۲۰ درصد فروردین ۹۹ به ۱۰.۷ درصد در فروردین ۱۴۰۰ رسیده است که کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.” کاهش ۵۰درصدی چک‌ های برگشتی در فروردین۱۴۰۰ “

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین