کدام بازار ها سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران کردند؟
کدام بازار ها سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران کردند؟
بازار سکه و طلا پربازده ترین بازار هفته گذشته بود و بورس با 0.1 درصد رشد مثبت کم‌ بازده‌ترین بازار هفته اول مرداد ماه شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بازار سکه و طلا پربازده ترین بازار هفته گذشته بود و بورس با ۰٫۱ درصد رشد مثبت کم‌ بازده‌ترین بازار هفته اول مرداد ماه شد.”کدام بازار ها سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران کردند؟”

به گزارش ایران جیب از اقتصادآنلاین، در هفته‌ای که گذشت طلا با ۱۱.۷ و سکه ۱۰درصد رشد مثبت پربازده‌ترین بازار مالی بودند به طوری که قیمت طلا  ۱۱۱هزار تومان و سکه یک میلیون تومان گران شد.

طی این هفته قیمت دلار و یورو در صرافی ملی نوسان چندانی نداشت و نرخ دلار ۰.۷ و یورو ۰.۶درصد افزایش یافت.

اما در میان بازار‌های مالی، کمترین سود نصیب سرمایه‌گذاران بورس شد؛ به این ترتیب بازار سرمایه با ۰.۱درصد رشد مثبت کم‌ بازده‌ترین بازار هفته اول مرداد ماه بود.”کدام بازار ها سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران کردند؟”

نادر بذرافشان دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران گفت: روند قیمتی بازار طلا و سکه در سومین هفته خرداد صعودی بوده است و اونس جهانی به طور متوسط حدود ۴۰ دلار در این هفته افزایش داشته است که در بازار‌های داخلی نیز تأثیر گذاشته است.

او بیان کرد: افزایش نرخ ارز یکی از عوامل گران شدن قیمت طلا و سکه در بازاراست، اما اصلی‌ترین عامل آن افزایش اونس جهانی است که روند صعودی نرخ سکه و طلا در چنین شرایطی طبیعی است و با این ۲ عامل رابطه مستقیم دارد.

بذر افشان اظهار کرد: همچنان در بازار با کمبود تقاضا برای سکه و طلا مواجه هستیم و به بیان دیگر میزان فروش مصنوعات طلا و سکه در بازار تقریبا به صفر رسیده است.

دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران گفت: با مدیریت و کنترل بیشتر بانک مرکزی در بازار ارز و ایجاد ثبات در قیمت ارز باعث می‌شود نرخ طلا و سکه از نوسان کمتری برخوردار باشد که دراین صورت افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار است.

بذر افشان درباره فروش مصنوعات طلا در فضای مجازی گفت: گاهی افراد سود جویی که جواز کسب ندارند در فضای مجاری اقدام به فروش سکه و مصنوعات طلا می‌کنند که توصیه می‌شود افراد به صورت حضوری و از واحد‌هایی که جواز اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران را دارند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و از خرید در فضای مجازی جدا خودداری کنند چراکه با مشکلات فنی مواجه خواهند شد به عنوان مثال ممکن است طلای خریداری شده ۱۸ عیار نباشد و از ارزش کمتری برخوردار باشد یا در کالای فروخته شده از روکش طلا استفاده شود و در حقیقت بدل باشد.

  • منبع خبر : ایران جیب