سخنگوی کرملین با اعلام این خبر که وضعیت سلامتی ولادیمیر پوتین به رغم فعالیت بیشتر عالی است، گفت: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و پوتین می توانند بر اختلافات فائق آمده و هنگام لزوم گفتگویی معنی دار داشته باشند که در تازه‌ترین تماس تلفنی این دو شاهد آن بودیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به قنل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: این دو رییس جمهور می‌توانند اختلافات استراتژیک را در صورت لزوم کنار گذاشته و گفتگویی معنی دار با یکدیگر داشته باشند. آنان یکدیگر را درک می‌کنند و متوجه هستند که هیچ جایگزینی برای اقدام مشترک که در تازه‌ترین تماس‌های تلفنی آنها کاملا مشاهده شد، وجود ندارد.”کرملین: ترامپ و پوتین می‌توانند بر اختلافات فائق آیند”
وی با این حال افزود، در حال حاضر گفتگویی درباره بهبود روابط میان دو کشور وجود ندارد و رویکرد واشنگتن تغییر نکرده است.
او خاطرنشان کرد که دیدگاه های ضد روسیه همچنان در آمریکا وجود دارند.
پسکوف در پاسخ به سوالی درباره سلامت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت، حال او “عالی” است.
وی افزود: شما می توانید این را از برنامه کاری او متوجه شوید. با این حال همه ارتباطات او به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شوند، شمار رویدادها (که پوتین باید در آن ها حضور یابد) حتی در مقایسه با شرایط عادی افزایش یافته است.
او همچنین اظهار کرد که پوتین دیدارهای رودررو نیز برگزار می کند.
این سخنگو در ادامه گفت، بیشتر کارکنان ریاست جمهوری به طور معمول تست کرونا می دهند.

«ولادیمیر پوتین» از یک سو و «جفری اپستاین» از سوی دیگر تاثیر بسیار زیادی بر  آشنایی ترامپ با ملانیا داشتند.

ملانیا در سن ۱۲ سالگی به نهاد امنیتی آلمان شرقی موسوم به اشتازی فروخته و سال‌ها بعد توسط جفری اپستاین به ترامپ معرفی شد.

به علت همکاری ملانیا با اشتازی و «کا گ ب» او با پوتین که در آن زمان مسئول ایستگاه «کا گ ب» در آلمان شرقی بود، آشنایی داشت.

ملانیا در حالی که به شش زبان زنده دنیا مسلط است، اما زبان روسی خود را پنهان می‌کند. این در حالی است که در نخستین دیدار ترامپ و پوتین که مترجم رسمی ترامپ به مدت ۲۰ دقیقه همراهش نبود، ملانیا کار ترجمه را به عهده گرفت.

  • منبع خبر : ایسنا