کرونای انگلیسی هم پروازها را لغو نکرد
کرونای انگلیسی هم پروازها را لغو نکرد
کشف ویروس کرونای انگلیسی امیدهای مهار کووید را دوباره به حاشیه برده و نه تنها دوباره بازار نفت را به کما برده که مرزهای تجاری بسیاری از کشورها بسته است. در ایران اما، رکورد زدن مرگ و میر کرونا، گرفتاری‌های خرید واکسن، گرفتاری‌های قرنطینه و تحریم و … هیچکدام باعث نشد که پروازهای ایران به انگلیس مهار شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد درست در شرایطی که کشف واکسن کرونا، امیدها را به جهان برگردانده و بسیاری از بازارهای جهان، خود را برای ورود به شرایط عادی آماده می‌کردند خبر پیدایش ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان بسیاری از معادلات را بر هم زد.”کرونای انگلیسی هم پروازها را لغو نکرد”

ویروس کرونای انگلیسی که قدرت ابتلای آن ۷۰ درصد بیشتر از کووید ۱۹ است، دوباره فرودگاه‌های جهان را به حالت آماده باش درآورد و پروازهای انگلیس را به تعطیلی کشاند.

تمام پروازهای مستقیم و غیرمستقیم لغو شد
در ایران هم سعید نمکی، وزیر بهداشت درخواست تعلیق دو هفته‌ای پروازهای ایران به انگلیس را مطرح کرد و به دنبال آن محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در یک برنامه خبری به رسانه‌ها گفت که سلامت مردم در اولویت اول است و تمام پروازهای مستقیم و غیرمستقیم لغو شده است.

بیژن نامدار زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم با تاکید بر گفته‌های وزیر توضیح داد که اکثر مسافران که از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه وارد ایران می شدند و البته ایران مانع از ورود مسافران ازطریق کشورهای ثالث می‌شود و همچنین پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی که اقدام به انتقال مسافران از لندن به تهران کنند، لغو می‌شوند.

بازار داغ فروش بلیت پرواز به انگلیس
با این وجود دوباره تجربه پرواز به چین تکرار شد و در روزهای اول اعلام خبر، ایرلاین‌های داخلی به لندن پرواز کردند. سازمان هواپیمایی در این مورد توضیح داد که این پروازها مربوط به بلیت‌هایی است که قبلا فروخته شده و به مسافران اعلام نشده است.

عبور رسانه‌ها از این موضوع همان و ادامه پروازها به انگلیس همان، حالا کافی است که سری به فروشگاه‌های آنلاین بلیت بزنید تا با انبوه پروزهای ایران به انگلیس مواجه شوید.

ترکیش ایرلانز و قطر ایرویز مسافران لندن را از تهران به استانبول و دوحه و سپس به لندن منتقل می کند و هواپیماهای ایرلاین انگلیس هم از دوحه بخشی از مسافران ایران را جابه جا می‌کنند. البته بلیت این پروازها هم به صورت رفت و هم به صورت برگشت موجود است و معلوم نیست که وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی چگونه ادعا کرده‌اند که تمامی پروازها اعم از مستقیم و غیرمستقیم به لندن متوقف شده‌اند؟

 

  • منبع خبر : تجارت نیوز