کسری بودجه عجیب دولت آینده
کسری بودجه عجیب دولت آینده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت آینده 350 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت که ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و دولت آینده تا دو سال باید از خرابی‌های اقتصاد کشور آواربرداری کند.”کسری بودجه عجیب دولت آینده”

وی در ادامه افزود:« تقریباً روند شاخص‌های اقتصادی کشور به‌عنوان مثال شاخص درآمد ملی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و رشد اقتصادی خوب نیست. براساس آخرین آمار ارائه شده کمتر شاخص اقتصادی وجود دارد که مثبت باشد. نرخ رشد اقتصادی کشور صفر است.

ظرفیتی که در اقتصاد ایران وجود دارد به‌راحتی می‌تواند مسیر حرکت ما را تغییر داده و به‌سمت پیشرفت ببرد. نرخ رشد اقتصادی کشور تقریباً صفر است و این در حالی است که ظرفیت‌های عظیمی در کشور ما وجود دارد. سهم تحریم‌ها در اقتصاد غیرقابل انکار است اما این نرخ هم قابل قبول نیست. ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و دولتی هم که در آینده مستقر می‌شود اول باید کسری بودجه را تأمین کند.

تغییرات قیمت‌های جهانی مانند قیمت نفت بر اقتصاد کشور اثر می‌گذارد. از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد تمام کشورهای دنیا اثر گذاشته است. تنها راه رفع مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی است. گره زدن تمام مشکلات اقتصادی کشور به برجام خیانتی بزرگ است. دیپلماسی دولت در مذاکرات، دیپلماسی التماسی و وادادگی بود و نتیجه‌اش این شد».”کسری بودجه عجیب دولت آینده”

  • منبع خبر : ایران جیب