کشاورزان مکزیک خواهان تعرفه‌های متقابل برای واردات آمریکا شدند
کشاورزان مکزیک خواهان تعرفه‌های متقابل برای واردات آمریکا شدند
مسئولان بخش کشاورزی مکزیک خواهان اقداماتی آینه‌وار برای واردات کشاورزی آمریکا، در مورد محصولاتی نظیر ذرت و گوشت مرغ هستند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، رهبران بخش کشاورزی مکزیک خواهان اقداماتیآینه‌وار برای واردات کشاورزی آمریکا، در مورد محصولاتی نظیر ذرت و گوشت مرغ هستند، که از لحاظ سیاسی حائز اهمیت شده است. آنها می‌گویند این درخواست را برای مقابله با چندین دهه واردات یارانه دار از آمریکا، انجام می‌دهند.

دولت رئیس‌جمهور آن درس مانوئل لوپز اوبرادور، که سه ماه از عمر آن می‌گذرد، در حال حاضر مشغول کار بر روی لیست به‌روزرسانی شده‌ای از کالاهای وارداتی از همسایه شمالی خود است تا دور دوم تعرفه‌های تلافی‌جویانه خود را بر روی آنها وضع کند. این تعرفه‌ها به تلافی تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم از مکزیک، که در سال گذشته توسط دولت ترامپ وضع شد، می‌باشد.

معاون وزیر تجارت خارجی مکزیک، لویز ماریا دلامورا، هفته گذشته به رویترز گفت: مکزیک در حال بررسی محصولات آمریکایی است، که تعرفه‌های تلافی‌جویانه مکزیک توسط رئیس‌جمهور سابق، انریکه پنا نیه‌تو، بر آنها وضع شده بود. در صورتی که آمریکا تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم مکزیک را لغو نکند، لیست جدید در انتهای ماه آوریل، معرفی خواهد شد.

بوسکو دلاوگا، رئیس انجمن کشاورزی مکزیک در پاسخ به این سوال که آیا کشاورزان مکزیک در حال فشار وارد کردن به دولت برای این هستند که در لیست جدید برخی غلات آمریکا و محصولات مرغ و گوشت این کشور هم گنجانده شوند، گفت: بله ما در حال لابی کردن هستیم و بله ما موافق اعمال تعرفه‌های آینه‌وار می‌باشیم.

دلاوگا گفت: دولت مکزیک می‌داند که بخش کشاورزی آمریکا بخشی است که بیشترین ضربه را به دولت آمریکا خواهد زد. آنها به احتمالاً می‌دانند که پایگاه اصلی رئیس‌جمهور ترامپ، کشاورزان آمریکایی هستند.

او گفت: کشاورزان غلات آمریکا، در طول چندین دهه واردات یارانه دار و آزاد محصولات کشاورزی آمریکا، بزرگترین بازندگان بوده‌اند.

  • منبع خبر : مهر