کلاهبرداری با اسم پیش‌فروش ایران‌خودرو
کلاهبرداری با اسم پیش‌فروش ایران‌خودرو
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، نسبت به کلاهبرداری برخی افراد سودجو به صورت دعوت به مشارکت در طرح‌های فروش محصولات ایران‌خودرو هشدار داد.
کلاهبرداری با اسم پیش‌فروش ایران‌خودرو

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ترفندهای مختلفی از سوی برخی افراد سودجو و متخلف برای دعوت از مشتریان برای مشارکت در طرح‌های فروش ایران‌خودرو صورت می‌گیرد، در حالی‌که تنها مرجع ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو صرفا سایت esale.ikco.ir است.”کلاهبرداری با اسم پیش‌فروش ایران‌خودرو”

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر بازار، تبلیغاتی از طریق برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در‌خصوص فروش خودرو با قیمت‌های غیر‌واقعی و اغوا‌کننده، یا عرضه برخی محصولات که از چرخه تولید خارج‌شده دیده می‌شود و حتی با جعل بخش‌نامه‌های ابلاغی شرکت ایران‌خودرو اقدام به عرضه محصولات شرکت ایران‌خودرو می‌کنند. تاکید می‌شود این موارد کلاهبرداری بوده و ارتباطی به طرح‌های فروش ایران‌خودرو ندارد.
رحمانی تصریح کرد: تمامی اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش محصولات ایران‌خودرو تنها از طریق سایت فروش این شرکت منتشر می‌شود و در حال‌حاضر هیچ‌گونه‌ وجهی در زمان ثبت‌نام از متقاضیان تقاضا و دریافت نمی‌شود.
معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تصریح کرد: عرضه محصولات ایران‌خودرو به‌صورت فروش فوری یا پیش‌فروش با سودهای غیر‌متعارف یا با قیمت‌های بسیار پایین، از مصادیق بارز کلاهبرداری است.
اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت:«دو خودروی شاهین و تارا جایگزین خودروهای بی‌کیفیت می‌شود و با عرضه آن به بازار نظر مردم دوباره به صنعت خودرو جلب می‌شود.»
براساس آنچه فعالان بازار می‌گویند شاهین و تارا دو خودروی پیشرفته هستند که می‌تواند به تقاضای مردم برای داشتن خودروی باکیفیت پاسخ دهد.
قیمت نهایی شاهین چقدر است؟
چندی پیش رضا شیوا، رئیس شورای رقابت به تسنیم گفته بود: «قیمت کارخانه‌ای خودروی شاهین در سه ماهه سوم سال ۲۳۶ میلیون تومان است که با احتساب افزوده شماره‌گذاری و بیمه، ممکن است حدود ۱۳ درصد به این مبلغ اضافه شود.»
اما فروشندگان خودرو قیمت تارا و شاهین را چقدر برآورد می‌کنند؟
نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفته بود: «شاهین خودروی به‌روزی است. این خودرو هنوز وارد بازار نشده اما ممکن است در کارخانه با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به مردم عرضه شود اما قیمت این خودرو در بازار احتمالا معادل قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ است.»
همچنین فیروز نادری، یک فعال بازار خودرو نیز با تایید صحبت‌های نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفته بود: «چنانچه شاهین زمستان وارد بازار شود قیمت این خودرو بالای ۲۰۰ میلیون تومان است. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو در بازار آزاد هم قیمت پژو ۲۰۰۸ باشد.»”کلاهبرداری با اسم پیش‌فروش ایران‌خودرو”
قیمت تارا ۳۰۰ میلیون تومان است
اما در روزهای پایانی آذر اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره قیمت تارا به تجارت‌نیوز گفته بود: «هنوز قیمت کارخانه‌ای تارا و بازار مشخص نیست اما آنچه برآورد شده قیمت تارا کمی از قیمت شاهین بالاتر است. یعنی قیمت شاهین در بازار ۲۶۰ میلیون تومان است. این در حالی است که کیفیت تارا یک سر و گردن از شاهین بیشتر است و قیمت این خودرو حدودا ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود.»
  • منبع خبر : تجارت نیوز