کمترین‌ رشد اقتصاد یورو
کمترین‌ رشد اقتصاد یورو
اقتصاد آلمان در شرایطی که نگرانی Coronavirus می تواند ضربه بیشتری ببخشد، به یک خط صاف تبدیل شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اقتصاد منطقه یورو با کمترین سرعت در حال رشد است ، انتظار می رود داده هایی که در روز جمعه منتشر می شوند ، موجب نا امیدی انتظارات برای چشم انداز درخشان باشند

طبق آمار و ارقام منتشر شده در روز جمعه ، آلمان در سه ماهه چهارم با رشد صفر روبرو شد و نسبت به ۰٫۲ درصد رشد در سه ماهه سوم ، پایین آمد.

اقتصاددانان طبق نظرسنجی رویترز تخمین می زنند که منطقه واحد پول با نرخ سه ماهه ۰٫۱ درصد در این دوره رشد داشته است. این کمترین سرعت رشد اقتصادی بلوک از ابتدای ۲۰۱۳ است.

نادیا قربی ، اقتصاددان ارشد مدیریت ثروت شرکت Pictet Wealth گفت: “در ابتدای سال ، نظرسنجی های وجود داشت که نشان دهنده بهبود در تولید و تاب آوری خدمات در منطقه یورو است.” “اما داده ها که اخیراً دیده ایم بسیار وحشتناک بوده است.”

شماری از اقتصاددانان نگران این بودند که افت شدید تولید صنعتی و هزینه های مصرف کننده باعث شود رشد آلمان و منطقه یورو به زیر صفر برسد. اقتصاد آلمان با کاهش مصرف خانوار و دولت مواجه شد ، در حالی که سرمایه گذاری در ماشین آلات و تجهیزات کاهش یافت. با افزایش واردات ، صادرات آلمان کاهش یافت. اما این تا حدی با رشد در ساخت و ساز و سرمایه گذاری های دیگر جبران شد.

آناتولی آننکوف ، اقتصاددان ارشد اروپایی در Société Générale گفت: “این داده ها تا کنون بسیار ناچیز بوده است ، نه تنها تولید صنعتی بلکه فروش خرده فروشی.”

با این حال ، او هنوز در ابتدای امسال امیدوار برای بازگشت دوباره دارد. وی گفت: “من لزوماً [چهره سه ماهه چهارم] را به عنوان شروع رکود اقتصادی در آلمان نمی بینم ، زیرا چشم انداز سه ماهه اول در حال بهبود است”.

برخی از اختلالات اقتصادی اضافی می تواند ناشی از شیوع coronavirus در چین باشد ، که انتظار می رود بر تولید زنجیره های تأمین ، صادرات و سفر تأثیر بگذارد. صادرات کالا به چین ۷ درصد از کل صادرات آلمان را تشکیل می دهد و ۲٫۸ درصد از تولید ملی در سال ۲۰۱۸ را تشکیل می دهد.
ABN Amro پیش بینی کرده است که بانک مرکزی اروپا پیشبینی درصد رشد اقتصادی را از منهای ۰٫۵ تا منفی ۰٫۶ درصد کاسته و اندازه برنامه خرید اوراق قرضه خود را از ۲۰ میلیارد یورو به ۴۰ میلیارد یورو در ماه افزایش می دهد.

 رشد اقتصاد یورو