کمترین قیمت نفت در یک ماه گذشته به دلیل ترس از ویروس کرونا
کمترین قیمت نفت در یک ماه گذشته به دلیل ترس از ویروس کرونا
قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از 5٪ سقوط کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سرمایه گذاران نگران این هستند که کند شدن اقتصاد جهانی می تواند متعاقب آن تقاضای نفت را کاهش دهد.”کمترین قیمت نفت در یک ماه گذشته به دلیل ترس از ویروس کورونا”

نفت خام تگزاس با ۳٫۶۵ ٪  یا ۱٫۹۵ دلار کاهش بدترین روز خود از تاریخ ۸ ژانویه با ۵۱٫۴۳ دلار در هر بشکه تسویه کرد، در حالی که بنچمارک نفت بین المللی Brent با ۲٫۲۰ دلار یا ۳٫۸٪ کاهش یافت و به ۵۶٫۳۰ دلار در هر بشکه رسید. در این جلسه WTI به ۵۰٫۴۵ دلار سقوط کرد، در حالیکه Brent با قیمت ۵۵٫۱۳ دلار به حداقل رسید.

به گزارش خبرگزاري رويترز، آمين ناصر، مديرعامل سعودي آرامكو، اعلام كرد كه تاثیر کرونا ویروس بر روی قیمت نفت”كوتاه مدت” خواهد بود.

جان کیلدف، گفت که سطح ۵۰ دلار برای شرکت های انرژی بسیار مهم است. ” این جایی است که آنها واقعاً صدمه می بینند. اینجا جایی است که آنها قادر به ارائه بدهی خود نیستند، این جایی است که نسبت هزینه برای وال استریت، برای سهام خصوصی و برای هر کسی کار نمی کند. ”

ریموند جیمز روز دوشنبه چشم انداز نفت خود را کاهش داد زیرا تعداد موارد کرونا ویروس همچنان رو به افزایش است.

پاول مولچانوف ، تحلیلگر در یادداشتی به مشتریان نوشت: “هیچ فرقی نمی کند که چین – بزرگترین وارد کننده نفت جهان – تقاضای نفتی کم تر به مدت طولانی تر از آنچه پیش بینی می کردیم، داشته باشیم.”

مولچانوف گفت: تقاضا در سه ماهه اول به طور متوسط ۱٫۵ میلیون بشکه در روز کاهش می یابد. وی گفت که یک زمستان گرمتر از حد معمول در سراسر نیمکره شمالی نیز تقاضا را کاهش میدهد.

همزمان با افزایش موارد مبتلایان کرونا ویروس، Citi از دیگر شرکت هایی بود که چشم انداز نفت خود را کاهش می داد

این شرکت در یادداشتی به مشتریان گفت: “بازار نفت با علائم جدیدی از ضعف روبرو است ، عمدتاً از تاج ویروس و تأثیرات آن بر تقاضای پالایشگاه برای نفت خام و از امتناع روسیه برای موافقت با جلسه اضطراری اوپک + برای مهار تولید نفت .” اکنون اعتقاد بر این است که موجودی ها فقط در ماه فوریه می توانند به ۲ میلیون بشکه در روز برسند که این امر فشار بیشتری را بر قیمت ها وارد می کند. یک هفته پیش، پیش بینی این شرکت در ساخت احتمالی بیش از یک میلیون بشکه در روز برای سه ماهه بود.”کمترین قیمت نفت در یک ماه گذشته به دلیل ترس از ویروس کورونا”

این شرکت همچنین پیش بینی ساخت سه ماهه اول خود را از ۱۱۲ میلیون بشکه به ۱۴۵ میلیون بشکه افزایش داده و پیش بینی سه ماهه دوم خود را از ۵۳ میلیون بشکه به ۹۴ میلیون بشکه برداشته است. این شرکت افزود: “با این حال ، پیش بینی ما برای ۳ Q پایین تر از تخمین های هفته گذشته است.”

مولچانوف افزود: از آنجا که ویروس و وضعیت آب و هوا زودگذر هستند ، “بازار جهانی نفت به قیمت های بالاتری به منظور جلوگیری از تأمین منابع عمده در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن نیاز دارد.”