کمک معیشتی امشب واریز می شود
کمک معیشتی امشب واریز می شود
چهارمین مرحله از کمک معیشتی، امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد چهارمین مرحله کمک معیشتی، ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ اسفندماه، طبق بعد خانوار به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.” کمک معیشتی امشب واریز می شود”

در این مرحله تعداد ۲۸۶ هزار و ۱۴۹ خانوار جدید که درخواستشان مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تأیید شده به فهرست خانوارهای دریافت کننده اضافه و یارانه هر ۴ مرحله را یک جا دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است، طرح کمک‌های معیشتی که برای جبران افزایش نرخ بنزین در دستور کار دولت قرار گرفت، به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می‌شود؛ به‌گونه‌ای که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

همچنین در مورد معیار خودرو، خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان شامل نخواهند شد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز، خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌اند یا گیرندگان تسهیلات بانکی به مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند کمک معیشتی دریافت نخواهند کرد.” کمک معیشتی امشب واریز می شود”

درحال‌حاضر مبلغی که به عنوان کمک معیشتی در هر ماه برای خانوارها واریز می‌شود از این قرار است که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

طبق آخرین اطلاع دولت، در دی ماه برای حدود ۱۸.۱ میلیون خانوار پرداخت انجام شده است و احتمالا این تعداد در نتیجه بررسی درخواست‌ها افزایش خواهد یافت.

اما معیارهای دیگری نیز برای مشمولیت کمک معیشتی مطرح شده که خودرو، شغل، ملک و سفر را نیز در بر می‌گیرد.

خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی، خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱.۲ میلیارد در تهران و کلان‌شهرها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها مشمول نمی‌شوند.

  • منبع خبر : مهر