کمیسیون عمران افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند
کمیسیون عمران افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیت هواپیما قابل قبول نیست، تاکید کرد که کمیسیون عمران این موضوع را دنبال خواهد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رحمت‌الله فیروزی پوربادی با اشاره به تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما از آبان‌ماه بیان کرد: قطعا کمیسیون عمران هفته آینده با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی خواهند کرد.”کمیسیون عمران افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند”

نماینده مردم نطنز در مجلس در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت هیچ خدماتی در شرایط کنونی قابل قبول نیست، اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادعا می‌کنند که افزایش نرخ دلار دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیماست، چرا که عمدتا قطعات هواپیما و هزینه‌های نگهداری آن به دلار می‌باشد و دولت نیز تسهیلات لازم را اتخاذ نداده و آنها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما این تصمیم به نفع آنها نخواهد بود و قطعا مجلس شورای اسلامی این موضوع را پس از پایان تعطیلات مجلس با حضور دستگاه‌های ذیربط بررسی خواهد کرد.

تورج دهقانی زنگنه اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که بابت قصور در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تذکر دریافت کرده‌اند و دوباره نسبت به آن بی‌توجهی کردند باید بدانند که بر اساس آخرین هشداری که به آن‌ها داده شده تا ابتدای آبان ماه فرصت دارند تا این نقیصه‌ها را اصلاح کنند در غیر این صورت برخورد لازم با آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: اگر هشدارهای لازم تا تاریخ مذکور توسط ایرلاین‌های داخلی جدی گرفته نشود، ضمن معرفی آن‌ها به مراجع قضایی و لغو مجوزهای پرواز شرکت‌های متخلف، از طریق رسانه‌ها، آن‌ها را به مردم نیز معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یکی از نکات و تذکراتی که به ایرلاین‌ها داده‌ایم این است که بسته‌های بهداشتی مانند ماسک به مسافران نمی‌دهند و مردم هم گزارش این تخلف را به سازمان هواپیمایی داده‌اند. جالب‌تر اینکه برخی ایرلاین‌ها در پاسخ به تذکر و هشدار سازمان اعلام کردند که با توجه به اجباری شدن استفاده از مساک به مسافران بسته بهداشتی نمی‌دهیم و خودشان باید ماسک داشته باشند اما به آن‌ها گفته‌ایم که در شرایطی که کترینک و ارائه برخی خدمات در شرایط کرونایی حذف شده و پول ماسک و بسته‌های بهداشتی در نرخ بلیت محاسبه شده است باید آن را به مردم بدهند.

  • منبع خبر : ایسنا