یارانه ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن
یارانه ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن
قرار است به سه هزار نفر یارانه ۳۰ میلیون تومانی پرداخت شود، همچنین این افراد ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور، کلنگ احداث سه هزار واحد مسکن محرومان روستایی هرمزگان در روستای دولت آباد بشاگرد به زمین زده شد.”یارانه ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن”

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور، سه هزار واحد مسکن محرومان روستایی در سطح شهرستان های استان هرمزگان با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد که ۳۰ میلیون تومانی آن بلاعوض است، احداث می‌شود.

قرار است این تسهیلات توسط بانک‌های عامل با ضمانت سفته و به صورت زنجیره‌ای سه نفره پرداخت شود.

در حالی نوبخت از بنیاد مسکن خواسته تا ظرف مدت شش ماه آینده این مسکن‌ها را به اتمام برساند که طرح قبلی دولت برای خانه‌دار کردن دهک‌های متوسط جامعه هنوز به نتیجه نرسیده و طبق زمان‌بندی پیش نرفته است.یارانه ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن

طرح مسکن ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود همه‌ی این واحدها تا پایان زمان دولت دوازدهم به مردم تحویل دهد.

اما پس از یک سال در ابتدای آبان امسال ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد افتتاح شد. از این تعداد ۵۰۹ هزار واحد جزو واحدهای مسکن مهر بود، حتی برخی از آنها به مرحله آغاز عملیات اجرایی رسید.

با توجه به محدودیت‌هایی کرونایی و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی مشاغل که کاهش درآمد خانوارها به خصوص خانوارهای فاقد درآمد ثابت از تبعات آن است، بار دیگر دولت تصمیم گیری شد تا برای بخشی از خانوارها کمک‌هایی در نظر گرفته شود.

براین اساس، آن طور که رئیس جمهور اعلام کرده مقرر شد تا برای حدود ۳۰ میلیون نفر ماهانه و طی چهار ماه آینده در هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض پرداخت شود. از سوی دیگر برای ۱۰ میلیون خانواده نیز وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

از اظهارات رییس جمهور این طور بر می‌آید که در جمعیت ۳۰ میلیون نفری اعلام شده برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و گرچه توضیحات کاملی در مورد ۳۰ میلیون نفر ارائه نشده است، ولی احتمالا اینگونه خواهد بود که از بین دریافت کنندگان یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی ۳۰ میلیون نفر مشمول پرداخت کمک ۱۰۰ هزار تومانی هستند.

این در حالی است که اکنون حدود ۷۸ نفر در ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و از سال گذشته و با افزایش قیمت بنزین دولت حدود ۶۰ میلیون نفر از بین یارانه بگیران را انتخاب کرد که ماهانه رقمی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای آنها تحت عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌کند که به تفکیک خانوارها از این قرار است؛ برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

  • منبع خبر : تجارت نیوز