۱۱ قلم کالا ارزان شد
۱۱ قلم کالا ارزان شد
بررسی متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در دی ماه نشان می‌دهد که در این ماه نرخ ۱۱ قلم کالا نسبت به آذرماه با کاهش مواجه شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری دی ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.” ۱۱ قلم کالا ارزان شد”

بر اساس نتایج به دست آمده در دی ماه ١٣٩٨، اقلام «پیاز» (٢٤.٤ درصد)، «موز» (٩.٤ درصد) و «عدس» (٣.٤ درصد) نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته ­اند.

در این ماه اقلام «گوجه فرنگی» (٢٣.١ درصد)، « خیار » (١٠.٠ درصد) و «پرتقال محصول داخل» (٦.٩ درصد)‌ نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته اند.

داود گرشاسبی، امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان مرند گفت: کمبود کالا در سطح شهرستان نداریم اما باید مواظب افزایش قیمت‌ها باشیم که برخی افزایش‌ها حاصل سو استفاده افراد است.

وی گفت: مردم از افزایش قیمت‌ها شاکی هستند چرا که قیمت یک قلم کالا در بین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با همدیگر تفاوت دارد.

فرماندار شهرستان ویژه مرند افزود: فاصله طبقاتی بسیار است و وظیفه داریم تعادل ثروت را در جامعه رعایت کنیم و بیشتر به منافع ملی و عمومی توجه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تثبیت قیمت در بازار گفت: در حال حاضر قیمت گوشت گرم متفاوت است که باید استاندار قیمت رعایت شود و نظارت جدی صورت گیرد.

گرشاسبی تاکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مرند با برنامه ریزی لازم، نظارت جدی بر قیمت‌ها داشته و ضمن بازدید دوره‌ای و حضور بیشتر با متخلفین برخورد کند.

فرماندار شهرستان ویژه مرند همچنین با اشاره به تهیه و توزیع مناسب میوه شب عید تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط نسبت به تأمین میوه شب عید برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا مردم با مشکل مواجه نشوند و تعدیل در قیمت میوه و حقوق مصرف کننده رعایت شود.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین