۲میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت
۲میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت
هکرها موفق به سرقت دو میلیون دلار رمزارز از یک شرکت فعال در این زمینه موسوم به «آکروپلیس» شده‌اند. آکروپلیس خود این حمله را تأیید کرده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصادرمزارز سرقت شده در این حمله از نوع dai بوده و بعدازظهر روز گذشته صورت گرفته است.”۲میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت”

به دنبال وقوع این حمله آکروپلیس تمامی نقل و انتقالات مالی خود را بر روی پلتفرم این شرکت به حالت تعلیق درآورده است تا از وقوع خسارات بیشتر جلوگیری کند. این شرکت همچنین از همکاری با دو شرکت امنیتی برای شناسایی عوامل این حمله خبر داده است.

در ماه‌های اخیر حملات هکری برای سرقت رمزارز افزایش یافته و تنها در اکتبر گذشته هکرها ۲۴ میلیون دلار ارزدیجیتال را از شرکت دیگری به نام هاروست فاینسن دزدیدند.

علی مویدی اظهار داشت: آنچه که در حوزه رمز ارزها مربوط به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود این است که در دو سال گذشته ستاد تلاش کرده تا در زمینه جرم زدایی و جلوگیری از قاچاق دستگاه‌های تولید کننده این ارزها، مقررات و ضوابط لازم را تنظیم کند.

وی تاکید کرد: امروز بیستم آبان ماه آخرین جلسه ستاد در وزارت کشور در این خصوص هم برگزار خواهد شد و قرار است طی این جلسه آخرین مقررات برای تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف در حوزه رمز ارزها تصویب شود و در صورت تصویب به زودی تمامی این پرونده‌ها تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ پرونده در خصوص رمز ارزها تشکیل شده و نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه ماینر توقیف شده است که نیاز به تعیین تکلیف فوری دارند.

یک کلاهبرداری اینترنتی با جعل حساب کاربری الون ماسک در فضای مجازی، ارزهای مجازی کاربران را سرقت کرده است. این کلاهبرداری از توئیت های دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا سواستفاده کرده بود.

روز چهارشنبه یک حساب کاربری تایید شده اما جعلی با نام الون ماسک در شبکه اجتماعی توئیتر ظاهر شد و به توئیت های ترامپ درخصوص انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد.

در توئیت های کلاهبردارانه این حساب کاربری اشاره  شده بود فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقریبا تکمیل شده و برای جشن گرفتن  از طریق لینک  musk-coins.com جایزه هایی را به افراد داده می شود.

مجرمان سایبری مذکور پس از سرقت بیت کوین هایی به ارزش ۳۲ هزار دلار و ۶هزار اتریوم( یک نوع ارز مجازی)  نام حساب کاربری را تغییر دادند و وب سایت مورد نظر را نیز حذف کردند.

حسابی با نام کاربریemmaisaac@ این کلاهبرداری آنلاین را با هدف گرفتن توئیت های ترامپ انجام داده است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین