۲۰۰ شرکت آمریکایی از ترامپ خواستند تعرفه‌های جدید را اجرا نکند
۲۰۰ شرکت آمریکایی از ترامپ خواستند تعرفه‌های جدید را اجرا نکند
بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدی و خرده‌فروشی شامل شرکت‌های نایکی و فوت لاکر، از ترامپ درخواست کردند تعرفه‌های جدید چین که از فردا، با آغاز ماه جدید میلادی فعال خواهد شد را کنسل کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از راشاتودی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدی و خرده‌فروشی شامل شرکت‌های نایکی و فوت لاکر، از رئیس‌جمهور ترامپ خواستند تعرفه‌های جدید چین که از فردا با شروع ماه جدید میلادی فعال خواهد شد را کنسل کند.

این شرکت‌ها با امضای نامه‌ای هشدار دادند که تعرفه‌های جدید سالانه برای مصرف‌کنندگان آمریکایی ۴ میلیارد دلار هزینه اضافی ایجاد خواهد کرد و احتمال افول اقتصادی را افزایش خواهد داد.

این شرکت‌ها در نامه خود به ترامپ گفتند: افزایش تعرفه از ماه سپتامبر بر اکثریت محصولات پوشاک و کفشی که از چین وارد می‌شوند و تمام انواع کفش چرم را در بر می‌گیرد، باعث می‌شود خانواده‌ها و افراد آمریکایی هیچ راهی به جز پرداخت ضرری که با این تعرفه‌ها به وجود می‌آید، نداشته باشند.

در این نامه آمده است: بدون تردید این تعرفه‌ها مالیات‌های مخفی‌ای هستند که باید توسط افراد و خانواده‌های آمریکایی پرداخت شوند.

۱۶۰ گروه تجاری دیگر، شامل تولیدکنندگان نرم‌افزار و الکترونیک و خرده‌فروشان، هم به ترامپ هشدار دادند که افزایش تعرفه‌ها، اعتماد مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد و این تعرفه‌ها توسط چینی‌ها پرداخت نمی‌شوند، بلکه آمریکایی‌ها آن را پرداخت می‌کنند.

  • منبع خبر : مهر