۲.۴ میلیون تن گوشت مرغ امسال تولید می‌شود
۲.۴ میلیون تن گوشت مرغ امسال تولید می‌شود
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: تولید گوشت مرغ در سال جاری از مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فراتر برود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در رابطه با نهاده‌های دامی اذعان داشت: نهاده‌های دامی در دامداری‌ها، بنادر و انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی به مرز اشباع رسیده است و به هیچ وجه کمبودی از نظر دانه جو، ذرت و کنجاله سویا که با نرخ ترجیحی وارد کشور می‌شود، نداریم.

وی در رابطه با کیفیت خوراک دام هندی و اوکراینی در مقایسه با خوراک دام برزیلی خاطرنشان کرد: هیچ دو ماده خوراکی در دنیا شبیه به هم نیستند و هر ماده‌ای حتی در یک مزرعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی متفاوتی دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بدیهی است که واحدهایی که صنعتی بوده و به صورت علمی اداره می‌شوند با توجه به ترکیبات که هر کنجاله ذرت و سویا دارد، جیره‌نویسی می‌کنند و بهترین جیره را اصطلاحاً بالانس یا ارزش‌گذاری می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مجبوریم از تمام کشورهای دنیا نهاده‌ها را وارد کنیم و وابسته به یک‌جا نباشیم تا بتوانیم به تمام نهاده‌ها دسترسی داشته باشیم.

  • منبع خبر : مهر