سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024

  • شناسه : 129827
  • 14 جولای 2020 - 16:41
  • 0 دیدگاه

۳۹ واردکننده برنج دولتی بدلیل تخلف به تعزیرات معرفی شدند

۳۹ واردکننده برنج دولتی بدلیل تخلف به تعزیرات معرفی شدند
۳۹ واردکننده برنج دولتی بدلیل تخلف به تعزیرات معرفی شدند
مدیر کل امور حقوقی سازمان حمایت از معرفی ۳۹ شرکت واردکننده برنج به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها با دریافت ارز رسمی اقدام به واردات کرده اما آن را با قیمت مصوبه عرضه نکرده اند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سید مجتبی سجادی، مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان افزود: این ۳۹ شرکت با دریافت ارز رسمی اقدام به واردات کرده اند ولی نسبت به درج اطلاعات مربوط به کل یا بخشی از محصول در سامانه جامع تجارت و توزیع آن در شبکه‌های منتخب (از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای) با قیمت مصوب اقدامی انجام نداده اند.”واردکنندگان برنج دولتی بدلیل تخلف به تعزیرات معرفی شدند”

وی اظهار داشت: حسب گزارش‌های واصله از شرکت بازرگانی دولتی ایران و بررسی‌های کارشناسان این سازمان مشخص شد که ۳۹ شرکت واردکننده برنج هندی و پاکستانی که از ارز دولتی استفاده کرده اند، علیرغم تعهدی که در خصوص درج اطلاعات محصول وارداتی خود در سامانه جامع تجارت داشته اند، هنوز نسبت به اظهار تمام یا بخشی از محصول خود در این سامانه اقدامی انجام نداده‎اند.

وی میزان تعهد ثبت نشده این ۳۹ شرکت متخلف را قریب به ۴۸ هزار تن اعلام و تصریح کرد: این تعداد پرونده با استناد به ماده ۵ قانون تعزیرات حکومتی که به تخلف عرضه خارج از شبکه اشاره دارد تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رأی مقتضی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سجادی در خصوص ضمانت اجرای این آرا افزود: چنانچه محصول هنوز به فروش نرفته باشد، شرکت ملزم به عرضه کالا در شبکه منتخب می‌گردد، در غیر اینصورت پس از ارائه مستندات از سوی شرکت و مشخص شدن نحوه فروش محصول، ممکن است تخلف گرانفروشی نیز در این زمینه احراز گردد.”واردکنندگان برنج دولتی بدلیل تخلف به تعزیرات معرفی شدند”

پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر واردات برنج و تخصیص ارز به آن سرانجام ارز یارانه‌ای به این کالای اساسی حذف شد و اکنون قیمت برنج وارداتی با ارز نیمایی محاسبه می‌شود به طوری که قیمت برنج وارداتی نسبت به سال گذشته در همین ماه ۳ برابر شده است. روز گذشته برنج هندی به قیمت کیلویی ۱۶ هزار تومان و برنج پاکستانی با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان معامله شد.
  • منبع خبر : مهر

برچسب ها

تورم فروردین ماه اعلام شد 23 آوریل 2024

تورم فروردین ماه اعلام شد

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی این کشور/ افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی ایران 21 آوریل 2024

پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی این کشور/ افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی ایران

سایت خبری المیادین در تحلیلی نوشت:‌ بعد از یک دهه تحریم‌های شدید اقتصادی، اسرائیل انتظار داشت ایران به دلیل نگرانی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی واکنشی غیرمتناسب در مقابل حمله به کنسولگری نشان بدهد و این عملیات کمترین خطر را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند؛ اما حمله گسترده موشکی به رژیم صهیونیستی نشان داد ایران بر این نگرانی فائق آمده است. 

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان 21 آوریل 2024

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن اشاره به ادامه روند حمایت از جامعه بهره‌برداران دام و طیور گفت که خرید بیش بود یا مازاد مرغ تولید داخل از مرغداران و فعالان صنعت طیور کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.